به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: جان مک کین سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا و تعدادی دیگر از سناتورهای آمریکایی به حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان هشدار دادند که عدم امضای پیمان امنیتی با آمریکا تهدیدی جدی علیه این کشور و کل منطقه خواهد بود.

بر اساس این گزارش حامد کرزی امضای پیمان امنیتی با آمریکا را به تاخیر انداخته است. آمریکا قصد دارد امضای پیمان امنیتی با کابل را با هدف ادامه حضور نیروهای نظامی خود پس از سال ۲۰۱۴ میلادی در خاک این کشور انجام دهد. کرزی حاضر نیست این پیمان را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل امضا کند.

در صورت عدم امضای این پیمان آمریکا باید پس از سال ۲۰۱۴ میلادی همه نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان خارج کند. مک کین پس از دیدار امروز پنج شنبه با کرزی گفت، من مطمئن هستم که اختلافات موجود بسیار ناچیز است و می توان این اختلافات را طی چند روز و یا چند هفته حل و فصل کرد.

جان باراسو سناتور جمهوری خواه ایالت ویومینگ و لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی نیز با کرزی دیدار کرده اند. کرزی پیش شرط هایی را برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا مطرح کرده است. آزادی زندانیان افغان از گوانتانامو و متوقف شدن حملات نظامیان آمریکایی به خانه های مردم افغانستان از مهمترین شروط به شمار می رود.