به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، انتقاد رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به معمر آکاش، یکی از دادستان های پرونده فساد مالی در ترکیه بود که اخیرا از این پرونده کنار گذاشته شده است.

اردوغان گفت: چنانچه ببینیم آن ها با سوءاستفاده از قدرت خود تلاش می کنند تا کشور را دچار تفرقه کنند، ما آن ها را اخراج خواهیم کرد. نظر شما در این رابطه چیست آقای دادستان؟ صبر کنید. کار ما هنوز تمام نشده است. شما در مقابل دادگاه اظهاراتی مطرح کردید. کدام دادستانی به خیابان می آید تا سخن بگوید و بیانیه صادر کند؟

وی افزود: یک دادستان می آید و از موقعیتش به طرز عجیبی استفاده می کند. او با انتشار اطلاعات محرمانه به رسانه های حامی خود بسیاری از مردم بی گناه را با توهین هایش قربانی کرد. حتی اگر این افراد تبرئه شوند چطور می توانند فردا به جامعه بازگردند؟

اشاره نخست وزیر ترکیه در اینجا به جنبش فتح الله گولن بود که بسیاری از حامیانش پست های مهم را در قوه قضاییه در دست دارند.

جنبش گولن موسوم به هیزمت (خدمت) از حامیان اردوغان بود، اما اخیرا اقداماتی را بر علیه دولت حاکم آغاز کرده است.

معمر آکاش اخیرا فشار خارجی بر قوه قضاییه را محکوم کرده بود. انتقاد وی به دلیل امتناع پلیس برای بازداشت ۴۱ مظنون در پرونده فساد اقتصادی بود. پس از آن وی از طرف رئیس دادستانی استانبول از این پرونده کنار گذاشته شد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه سخنرانی خود گفت که حزب حاکم عدالت توسعه اجازه فساد به هیچ کس را نخواهد داد. وی گفت: ما حتی اجازه فساد به برادر یا حتی فرزندان خود را نمی دهیم و اجازه نمی دهیم که راهی برای انجام فساد باز شود.

این در حالی است که پیشتر پسر سه تن از وزرای کابینه اردوغان به اتهام دست داشتن در فساد مالی بازداشت شده اند. پس از آن سه وزیر کابینه نیز در اعتراض به دستگیری پسرانشان استعفا کردند.