به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، به سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهارداشت: ۹ دی نماد حضور انقلابی ملت ایران در برابر فتنه گران و دشمنان نظام اسلامی است که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در صیانت از انقلاب اسلامی ماندگار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ۹ دی شاخص شناخت نیروهای ارزشی و انقلابی است، تصریح کرد: ۹ دی روز اعلام برائت و بیزاری از فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آنها است؛ ۹ دی نماد پیوند مستحکم امت با امامت است و مظهر حضور وفادارانه، مومنانه و ولایتمدارانه ملت ایران در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این ملت ثابت کرده که هر گاه انقلاب در معرض دشمنی های دشمنان خارجی و داخلی قرار گیرد، مردم در صحنه حاضر شده و حماسه خلق می کنند، گفت: ۹ دی را باید حماسه ماندگار امت در صیانت و دفاع از ولایت دانست.

*فتنه ۸۸ نقطه تلاقی ضدانقلاب خارج نشین با گروه های فتنه گر داخلی بود

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود یادآور شد: فتنه گران در سال ۸۸ به نمادهای اسلام، نظام و مذهب اهانت کردند و روز عاشورا و پرچم های اباعبدالله (ع) و تمثال مبارک امام (ره) و ولایت هم از دست فتنه گران در امان نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: درواقع فتنه نقطه تلاقی دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت، ضدانقلاب خارج نشین، سلطنت طلب ها، منافقین و همه گروه های معارض و معاند با گروه های داخلی فتنه گری بود که خود را در درون انقلاب می دیدند اما به پایگاه دشمن کمک کرده و به ضد انقلاب خارجی در فتنه پیوستند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران در ۹ دی فتنه گران را طرد کردند، خاطرنشان کرد: بعد از ۹ دی اعلام برائت از فتنه یک شاخص برای انقلابی ماندن است و کسی که بگوید من انقلابی هستم و به انقلاب وفادارم باید از فتنه و فتنه گران اعلام برائت کند.