به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست شورای وزیران این اتحادیه با اشاره به دیدار و گفت وگویش با وزیر امور خارجه روسیه گفت: در این دیدار نه تنها روابط روسیه و اتحادیه اروپا بلکه درباره موضوعات مشترک مانند مساله هسته یی ایران گفت وگو کردیم. درباره این مساله با همتایان روسی خود همکاری نزدیکی داریم.

او با اشاره به آخرین تحولات در روند مساله هسته یی ایران گفت: مذاکرات کارشناسی بار دیگر آغاز می شود. همان گونه که می دانید بسیاری از جزییات در این مذاکرات حل شده است اما در یک یا دو حوزه نیاز است که درباره آ ن ها بیش تر گفت وگو و بررسی انجام گیرد تا تصمیم گرفته شود چگونه توافق در این حوزه ها اجرا شود.

اشتون اضافه کرد: دستیابی به توافق یک مساله است اما اجرای آن نیاز دارد که کارشناسان هر دو طرف بنشینند و کارهای لازم را انجام دهند.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به این که هیات کارشناسی ایران در آخرین دور مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ مذاکرات را ترک کرد گفت: تیم ایرانی برای مشورت با پایتخت خود به تهران بازگشتند اما من با وزیر امور خارجه ایران در تماس هستم و طرف ایرانی نیز به تماس های خود به ما ادامه می دهد. ما انتظار داریم که در آینده بسیار نزدیک مذاکرات دوباره آغاز شود.

اشتون با اشاره به مساله سوریه گفت: هم چنین در این نشست (نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا) درباره مساله سوریه و تحولات پیش روی این بحران و درباره چگونگی برگزاری نشست مذاکرات" ژنو ۲" در ۲۲ ژانویه گفت وگو می کنیم. هم چنین باید این مساله مورد تاکید قرار گیرد که بحران انسانی در مساله سوریه بسیار شدید است و باید در این باره اقداماتی انجام بگیرد.

وی با اشاره به دشوارهای مردم سوریه به دلیل فرا رسیدن فصل زمستان گفت: یکی از موضوعات مورد بررسی در این نشست درباره وضعیت سوری های است که به طور کامل خانه های شان خراب شده است و آواره شد ه اند.