به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ر ژنرال سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه از نیروهای مخالف این کشور در اظهاراتی در شهر استانبول هشدار داد که گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش با هزاران شبه نظامی خارجی برای آینده سوریه بسیار خطرناک خواهد بود و باید پیش از آنکه حتی از این هم قدرتمندتر شود آن را مهار کرد.

سازمان های امنیتی غربی اکنون معتقدند سوریه قوی ترین تهدید تروریستی را متوجه آمریکا و غرب می کند چرا که صدها تن از کشورهای اروپایی و آمریکا برای شرکت در جنگ به سوریه رفته اند و بازگشت این افراد به داخل کشورهایشان یک تهدید بالقوه محسوب می شود.

سازما ن های امنیتی MI۵ و اسکاتلندیارد انگلیس اخیرا با نخستین مورد از افراد بازگشته از سوریه که قصد اجرای حملات تروریستی در لندن را داشته اند مقابله کردند.

یک مقام اطلاعاتی بلند پایه غربی اظهار داشت: نیروهای حکومتی سوریه باید برای نبردهای پیش رو علیه افراط گران حفظ شوند و نباید اشتباهات انجام شده در عراق و لیبی را تکرار کرد.

در جریان سقوط صدام و معمر قذافی در عراق و لیبی پلیس و ارتش های هردو کشور از هم فروپاشیدند.

این مقام غربی همچنین عنوان کرد که مذاکرات میان حکومت سوریه و شورشیان که قرار است ماه ژانویه در ژنو برگزار شود احتمالا آغاز تشکیل یک جبهه ضد القاعده مشترک در سوریه خواهد بود.

ژنرال سلیم ادریس که خود یکی از افسران سابق ارتش سوریه بوده در استانبول گفت که وی و همکارانش پیش شرط کنار رفتن بشار اسد از قدرت پیش از انجام نشست ژنو را کنار گذاشته اند.

وی تاکید کرد که به جای آن ترجیح می دهد که کنار رفتن بشار اسد از قدرت در پایان فرآیند مذاکرات هنگامی که نیروهایش با باقی مانده نیروهای حکومت سوریه برای حمله به افراط گران یکی شوند، رخ دهد.

با این وجود مخالفان حکومت سوریه تمایل دارند که نشانه های حاکی از حسن نیت را از حکومت سوریه مشاهده کنند که از جمله آن ها اجازه رساندن کمک به مناطق گرفتار شده در میان درگیری ها است.

ژنرال ادریس شکایت دارد که نیروهایش مجبور به جنگیدن در دو جبهه هستند. وی مدعی شد که آن ها در شش ماه گذشته در ۲۴ محل متفاوت با القاعده جنگیده اند و در عین حال زیر بمباران جنگنده ها و توپخانه های ارتش بشار اسد بوده اند.