به گزارش پارس به نقل از مهر، ران پل که سابقه کاندیداتوری ریاست جمهوری آمریکا را دارد در تحلیلی با اشاره به توافق امریکا با ایران و سوریه، آن را نشان دهنده غلط بودنِ نظرات نومحافظه کارانی دانست که دائم بر طبل جنگ می‎ کوبند.

وی در ابتدای یادداشت خود می‎ نویسد: " شما نمی‎ توانید با ایران مذاکره کنید. این چیزی است که سال‎ هاست به ما می‎ گویند… حتی یکی از مقامات آمریکایی اخیراً گفت فریب بخشی از DNA ایرانی‎ هاست. اما کمی بیشتر از یک هفته پیش، مذاکرات میان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایرانیان به تفاهمی تاریخی منتج شد که می‎ تواند گام اولی به سمت عصر جدیدی از روابط آمریکا با خاورمیانه باشد. "

پل همچنین به مورد مشابه درباره سوریه و عدم امکان مذاکره با رئیس جمهور اسد نیز اشاره کرد که دروغ بودنِ آن هم به اثبات رسید.

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا که پس از ۱۶ سال کار، سال گذشته استعفا داده بود، می‎ نویسد: " چرا مداخله جویان، نومحافظه کاران، و برخی از گروه‎ های دارای منافع خاص مدت‎ هاست مدعی‎ اند مذاکرات و دیپلماسی محکوم به شکست است، و کشورهایی همچون ایران و سوریه" تنها زبان زور را می‎ فهمند" ؟ زیر این گروه‎ ها از دیپلماسی می‏ ‎ هراسند. آنها نمی‎ خواهند اختلافات به طریق مسالمت جویانه حل شوند. "

وی می‎ افزاید: " جنگ طلبانی که خود را" متخصص سیاست خارجی" می‎ نامند، رسوا شدند. تمام دنیا دیدند که آنها اشتباه می‎ کنند. توصیه‎ های آنها بد است. دید محدود آنها درباره نحوه هدایتِ مسائل خارجی در حال حاضر برای آمریکا خطرناک است. حال، آشکار شد که آلترناتیوهای موثری وجود دارد. "

پل با استناد به نظرسنجی‏ ‏ ‎ ها، حمایت قاطعانه مردم آمریکا از روند دیپلماتیک را متذکر شده است.

اما به گفته وی، کنگره همچنان از مردم آمریکا بسیار عقب‎ تر است و در حالی که مذاکره کنندگان آمریکایی در حال رسیدن به توافق با همتایان ایرانی خود بودند، اعضای مجلس نمایندگان و سنا در حال نوشتن پیش نویس برای افزایش تحریم‏ ‎ ها بودند. پل می‎ نویسد: " به جای گوش کردن به مردم آمریکا، بسیاری از اعضای کنگره نمی‎ توانند خود را از گروه‎ های ذی نفعی مانند لابی‎ های اسرائیلی و عربستانی -که تنها به تسلیم شدنِ کامل ایران رضایت می‎ ‏ دهند- جدا کنند. "

پل در پایان می‎ نویسد: " روابط بهتر آمریکا با ایران، نشانه‎ ای از آغازی برای پایانِ دخالت آمریکا در منطقه خواهد بود و عربستان سعودی، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس باید خود، مشکلاتشان را حل کنند. "