به گزارش پارس به نقل از ایسنا، با اشاره به زلزله ۵.۷ ریشتری برازجان اظهار کرد: دقایقی پس از وقوع زلزله، ستاد بحران در این استان تشکیل جلسه داد و بر اساس آخرین آمار، ۴۵ تن در جریان این زلزله مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه افراد حادثه دیده به بیمارستان های بوشهر و گناوه منتقل شدند، گفت: شهرستان های برازجان، آبپخش و سعدآباد و همچنین تعدادی از روستاهای این منطقه متاثر از زلزله بوده اند.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران، اورژانس و هلال احمر در منطقه، گفت: همچنین عوامل انتظامی و نظامی نیز در محل حاضر شده و امنیت منطقه را بر عهده گرفته اند.

وی از وصل شدن جریان آب، گاز و برق و تلفن در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها در چهار روستا مشکل وجود دارد که این مشکلات در حال رفع شدن هستند.

حسنوند از پیگیری ویژه رییس جمهور، معاون اول وی و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت: گزارش ها به شکل لحظه به لحظه به این افراد ارائه می شود.

به گفته استاندار بوشهر، در حال حاضر به نظر می رسد که اغلب مصدومان و کشته شدگان از زیر آوار خارج شده اند و دیگر فردی در زیر آوار باقی نمانده است.