کارکنان نیروهای مسلح نباید دغدغه حقوق داشته باشند/ دولت قانون حقوق نیروهای مسلح را به درستی اجرا کند

گروه سیاسی- سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به برخی گله مندیها از حقوق کم کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان این نیروها، گفت: تقویت بنیه دفاعی کشور باید در الویت کاری دولت باشد و در همین راستا باید به معیشت و حقوق نیروهای مسلح توجه ویژه داشت.

وی افزود: زحمات بنیه دفاعی کشور با ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی به نیروهای مسلح توجه خاصی داشته و دارد.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان معتقدند که نیروهای مسلح و آنهایی که مسئول تامین امنیت داخلی، امنیت مرزها و اقتدار جمهوری اسلامی هستند، نباید دغدغه حقوق داشته باشند، افزود: مجلس شورای اسلامی هم در تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه و هم در تصویب لایحه بودجه سال 96 به افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح توجه کرده است.

نقوی حسینی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعنوان کمیسیون تخصصی بررسی کننده مسائل امنیتی و و انتظامی در هنگام تصویب لایحه بودجه سال جاری پیشنهادات خوبی برای افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح به کمیسیون تلفیق بودجه داد که خوشبختانه این پیشنهادات در کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن مجلس هم مصوب شد.

وی با اشاره به توجه مجلس به حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: ما به همسان سازی حقوق نیروهای مسلح توجه کردیم که قانون خوبی هم در این مینه مصوب شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری کرد تا دولت قانون مصوب مجلس را به خوبی اجرا کند تا شرایط نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بهتر شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: اگر دولت قانون مصوب مجلس در این زمینه را اجرا کند گله مندیها کاهش می یابد و ما شاهد شرایط بهتر این عزیزان خواهیم بود.

وی افزود: باید بررسی کنیم تا مشخص شود که دولت قوانین تصویب شده هم در برنامه ششم توسعه و هم در لایحه بودجه سالانه را تا چه اندازه اجرا کرده است.