ایران مانع تشکیل اسرائیل دوم می شود؟ / کردهای عراق بازیچه دست آمریکایی ها

گروه سیاسی- این در حالی است که پیش از این در گزارشی با عنوان " استقلال کردهای عراق یا اسرائیل دوم؟ " اشاره کردیم که تشکیل کردستان عراق پروژه ای جدید از سوی آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی است تا با ایجاد کشور کردستان و رسیدن به اهداف شوم خود شکست سیاست های خود در منطقه را جبران کنند.

به گزارش افکارنیوز، امروز نیز آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: با این اقدامات می‌خواهند اسرائیل دیگری بوجود بیاورند لذا باید با تمام وجود در برابر خواست اسرائیل و عربستان در این مسئله ایستاد و ان‌شاالله این توطئه‌ها به جایی نمی‌رسد ولی ما باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.

از سوی دیگر وزیر خارجه ضمن ابراز مخالفت ایران با برگزاری همه پرسی در اقلیم کرستان، بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، رعایت قانون اساسی و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد و گفتگوی بغداد - اربیل را تنها راه حل رفع اختلافات خواند.

ظریف  در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در دیدار با در این دیدار ضمن ابراز مخالفت جمهوری اسلامی ایران با برگزاری همه پرسی در منطقه اقلیم بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، رعایت قانون اساسی و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد و اظهار داشت: گفتگوی بغداد - اربیل تنها راه حل رفع اختلافات است.

این در حالی است که سعودی ها نیز وارد ماجرای کردستان عراق شده اند و می خواهند در این پروژه آمریکایی- صهیونیستی نقش ایفا کنند، ثامر السبهان وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس که به اربیل سفر کرده بود  با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو می کند و بر روابط ریشه دار کردهای عراق و عربستان در این دیدار تاکید می شود.

سبهان ضمن تاکید بر ادامه و تقویت روابط دوجانبه عربستان و کردستان عراق پیشنهاد داده کشورش برای حل اختلافات میان اربیل و بغداد میانجیگری کند.

مسولان دولت عراق نیز درباره همه پرسی کردهای این کشور سکوت نکردند و در آخرین تحولات دادگاه عالی فدرال عراق حکم توقف برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان را صادر کرد. در پی صدور این حکم حیدر العبادی نیز رسما تعلیق برگزاری همه‌پرسی را خواستار شد.

این رای در حالی صادر شده است که کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی در کردستان عراق گفته بود، پیشنهاداتی که در خصوص تعویق برگزاری آن صادر شده رضایت بخش نبوده است.

آنچه در قضیه استقلال طلبی کردهای عراق مشخص است اینکه هدف اسرائیلی ها و آمریکایی ها از استقلال اقلیم کردستان این است که علاوه بر تضعیف دولت مرکزی عراق، تمایلات جدایی‌طلبانه را در مناطق کردنشین ترکیه و سوریه را نیز برانگیزند.

خط استکبار به خوبی می داند در موضوع حمایت از تروریست ها و هرج و مرج خاورمیانه در مقابل خط مقاومت شکست خورده و به همین دلیل در پلن B و جایگزین می خواهند در منطقه حضور داشته باشند و به همین دلیل این پروژه را به راه انداخته اند که باز هم مطمئنا با شکست مواجه خواهند شد.

ایران به عنوان یکی از قدرتهای منطقه اجازه چنین فرصت طلبی هایی را به رژیم صهیونیستی نمی دهد که بخواهد دوباره غده سرطانی در منطقه ایجاد کند.

از سوی دیگر کردهای عراق نیز اگر کمی هشار باشند می فهمند حتی در صورت برگزاری همه پرسی و تشکیل کشوری مستقل باز هم به دلیل شرایط اقلیمی که دارند مجبور به همراهی کشورهای همسایه هستند که با مخالفت های سخت ایران و ترکیه و عراق راه به جایی نمی برند.

کردهای عراق به جای خیال پردازی ها سعی کنند خود را بازیچه دست آمریکایی ها قرار ندهند.