دلواپسی ظریف و بایکوت اصلاح طلبان

گروه سیاسی- این صراحت لهجه از دیپلمات برجسته کشور این روزها به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده زیرا ثابت می کند دلسوزان کشور و اصولگرایان دلایل محکمی از پیش برای بد عهدی و عدم پایبندی آمریکایی ها به برجام ارائه کرده بودند و حالا ظریف هم به صف دلواپسان برجام پیوسته است.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که طیف اصلاح طلب در طول 4 سال گذشته در موضوع برجام و بسیاری از موضوعات کشور سعی در دو قطبی سازی داشته و عنوان آن را " اعتدال- تندروی " گذاشته اند.

روزنامه آفتاب یزد به سخنان ظریف در صفحه اصلی خود اشاره کرده بود اما نه اینکه از ا تمجید کند بلکه به نقد صحبت های وزیر امور خارجه پرداخته بود، این روزنامه نوشت: «انتقادهای صریح و همین طور تهدیدهای کوبنده ظریف در حالی مطرح می‌شود که از سوی دیگر دولت ترامپ علیرغم همه تهدیدها و بیان اینکه تحریم‌های غیرهسته‌ای را تداوم می‌دهد و سختگیری‌های زیادی را در قبال نظارت بر تعهدات ایران در بحث برجام انجام می‌دهد، برای بار دوم معترف شد که ایران به تمام تعهدات هسته‌ای وفادار بوده است. از سوی دیگر نیز فریدون مجلسی کارشناس اصلاح طلب مسائل بین‌الملل این اظهارات را ابلاغ رسمی نظام می داند که ظریف در آن نقشی نداشته و وی را به صورت تلویحی از این اظهارات تبرئه می کند و  می‌گوید: «اظهارات ظریف نشان می‌دهد که موضع‌گیری او، پیش‌تر در ایران از سوی نظام اتخاذ و به ایشان ابلاغ شده است.»

روزنامه شرق نیز در که در این سالها بارها سنگ بجام را به سینه می زد سخنان ظریف را در تیتری کوچک دنبال می کند آن هم نه انتقاد ظریف به برجام را بلکه تقابل ایران  عربستان.

روزنامه اعتماد هم همچون دیگر رسانه های اصلاح طلب تقابل ایران و عربستان را در حرفهای ظریف تیتر می کند. و روزنامه بهار نیز باز لفظ تندروی به دلسوزان نظام می دهد .

جالب اسنجاست روزنامه صدای اصلاحات که نام اصلاح طلبان را نیز یدک می کشد اصلا به سخنان ظریف اشاره ای نکرده بلکه تیتر اصلی خود را به دعوت امیر تتلو در مراسم فارس پلاس پرداخته است.

رفتار دو گانه اصلاح طلبان و رسانه های آنها نشان می دهد حتی اگر ظریف که در طول 4 سال گذشته از وی و عملکردش به خصوص در برجام دفاع صد در صدی می کردند سخنی در رابطه با بد عهدی آمریکایی ها و یا انتقادی به آمریکایی ها بکند مورد بایکوت خبری قرار می گیرد.

مصطفی حسینی