چند نکته درباره دوستان برادر «آقای رئیس جمهور» / داستان 50 میلیاردی که در یک شب جور شد و 2 میلیونی که در2555 شب جور نشد

احسان گل محمدی فعال رسانه ای در یادداشتی کوتاه در کانال تلگرامیش نوشت: خبر کوتاه بود "حسین فریدون٬ برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه ۲۶ تیر با سپردن وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد" موضوع این مطلب اصلا و ابدا آقای فریدون و حواشی ایشان نیست؛ لطفا این چند خط را دنبال کنید:

با توجه به اقتضائات شغلم بارها و بارها با محمدباقر نوبخت گپ و گفت کردم؛ خصایص اخلاقی او تنها در یک بخش خلاصه نمی شود؛ صبر، متانت، ادب، دانش و... او مثال زدنی است.

به یاد دارم در مراسمی که به خاطر مسائل امنیتی امکان ورود خبرنگاران نبود؛ او را صدا زدم؛ مسیرش را تغییر داد و به سمتم آمد با صبر تمام به سوالاتم پاسخ داد و آخر هم سری تکان داد به این معنا که اگر پاسخ هایمان قانع کننده بود بروم؟ این نکات را گفتم تا بدانید موضوع این نوشتار تخطئه نوبخت نیست؛ اما بحث اصلی:

«محمدباقر نوبخت» در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران 3 نکته را مطرح می کند اول اینکه "فریدون فرار نمی کرد که نیاز به وثیقه داشته باشد"، "آن وقت شب چنین رقمی را کسی ندارد" و سوم "اینکه شخص محترمی را حتی یک ساعت به زندان بیندازند نکته قابل تاملی است"

درباره نکته اول: مگر باقی افراد عادی که قوه قضائیه برای آنها وثیقه می بُرد «قرار بر فرار» دارند؟

درباره نکته دوم: آن وقت شب که سهل است، 99 درصد مردم ایران تو کل زندگیشان چنین رقمی را ندارند و بعید که هیچ! اینکه رقم کل دریافتی آنها{درآمد،پاداش، هدیه و....} در کل عمرشان به این رقم برسد قطعیست.

اما نکته سوم: روی محترم بودن آقای فریدون شکی نیست؛ نکته قابل تامل اینجاست که برای سخنگوی دولت تنها حضور «ولو 1 ساعته» فریدون در زندان قابل تامل است و یا برای او حضور مابقی محترمین در زندان هم ارزش فکر کردن دارد؟ به عبارت دیگر آیا در مورد حضور یک ساعته دیگران در زندان هم ایشان اینگونه اظهار نظر می کنند؟ یا تنها حضور یکساعته برادر رئیس جمهور در زندان قابل تامل است؟

در پایان بحثهای مربوط به حواشی برادر آقای رئیس جمهور نکته دیگری که درباره آن از نوبخت سوال می شود نحوه تامین شدن این وثیقه است؛ وقتی از او می پرسند که "وثیقه چگونه جور شد؟" می گوید: "بالاخره ایشان{حسین فریدون} هم دوستانی دارد"؛ قطع به یقین خوش شانس ترین آدم روی زمین حسین فریدون است؛ کسی که برادرش رئیس جمهور است و دوستانش 50 میلیاردی! رفاقتان مستدام!

در ماه رمضان امسال در برنامه ماه_عسل با کمک مردم ٢ میلیارد و پانصد میلیون تومان جمع آوری شد؛ این 2.5 میلیارد چند زندانی را آزاد کرده باشد خوب است؟ 500 زندانی! در دل این 500 نفر آدمی بود که به خاطر  ٢ میلیون و پانصد تومان از سال ٨٩ زندانی بوده و حالا آزاد شده است؛ تفاوت تا کجاست که فردی برای 2 میلیون تومان 7 سال{2555 روز و شب} زندانی می شود و دوستی ندارد تا این پول را تسویه کند و "جاست فرند"های فرد دیگری یک شبه 50 میلیارد را جور می کنند! ای کاش آقای نوبخت اینگونه این مطالب را نمی فرمودند که نمک بر زخم کسانی که سالهاست لنگ مبالغ جزئی یک میلیون و دو میلیون هستند پاشیده نشود!