رئیس جمهور منتخب در انتخاب وزرا دقت کند/ مسئولیت سنگین مجلس برای رای اعتماد به کابینه آینده

گروه سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز اظهار داشت: ۱۶ میلیون از رای دهندگان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تاکید بر تغییر داشتند و این موضوع مهمی است، آقای روحانی باید با تغییر در کابینه خود در مسیر حل مشکلات جامعه و مردم تلاش بیشتری انجام دهد.

وی افزود: رئیس جمهور طبق قانون اساسی رئیس جمهور همه ملت ایران است، چه آنهایی که به وی رای داده و چه آنهایی که رای نداده اند و باید خواسته همه مردم را دنبال کند.

ترقی تصریح کرد: زمانی که ما الزامات مردم سالاری را قبول می کنیم طبیعی است رقابت صورت می گیرد و با انداختن رای به صندوق این رقابت ها ادامه پیدا می کند ولی وقتی که نظرات و رای مردم به صندوق انداخته شد رایی که اکثریت داشته باشد خواسته عموم مردم شمرده می شود و طبیعتاً رئیس جمهور نسبت به همه متعهد هست و همه باید مطالبات خود را از رئیس جمهور منتخب دنبال کنند.

 وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی که ۱۶ میلیون رای مخالف داشته است باید به نظرات  کسانی که به او رای نداده اند نیز توجه کند و خواسته ها و مطالبات آنها را مثل خواسته های هوادارانش تلقی کند که البته در صحبتهای رئیس جمهور به این نکته هم اشاره شد که ایشان خودشان را متعهد به خواسته ها و مطالبات مخالفین هم دانسته اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: هر دو گروه موافقان و مخالفان دولت بر ضرورت تغییر وزرا و کابینه تاکید دارند و رئیس جمهور محترم نیز باید به این دغدغه توجه کند.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس هم در کنار رییس جمهور مسئولیت سنگینی دارد گفت: مجلس باید بداند اگر در رای اعتماد دقت لازم را نکند و هوشیاری لازم را به خرج ندهد و در اعتماد اعضای هیات دولت شاخص های لازم را لحاظ نکند در مقابل مردم باید پاسخگو باشد زیرا مشکلاتی که در اثر ناکارآمدی وزرا برای مردم پیش بیاید اولین انعکاسش به نمایندگان مردم بر می خورد و آنها هستند که زیر سوال می روند.