تمام برگها ی روحانی/ برنده هم که باشید بازنده اید

روحانی برای دوباره رئیس جمهور شدن تمام برگ هایش را رو کرد. هر آنچه که مشاورین و تیم امنیتی و تجربیات اطرافیانش به او دیکته می کرد را بکار گرفت.

از وعده های دوباره، از اشک هایی که برای ریزگرد ها ریخته، از دادن سهام عدالت در شب انتخابات، از ترساندن مردم ازسایهٔ جنگی دروغین، از تخریب رقیبان، اتهام به سپاه و بسیج  و از تکرار  حربه تبلیغاتی "لوله "به جای "گازانبر ". همه و همه را به کار گرفت. احتمالا او ابزار های دیگری نیز در آستین دارد.

روحانی به گونه ای از آزادی* و حقوق شهروندی مردم سخن می گوید که گویی او با نزول آسمانی اش در سال92 این "همه" را به مردم ارزانی داشته است و مردم باید نفس کشیدنشان را هم مدیون او باشند.

 آقای روحانی امروز بار دیگر از حربهٔ سوخته حمله به "صدا و سیما" استفاده کرد. کینهٔ آقای روحانی از صدا و سیما پایانی ندارد چه در انتخابات ۹۲ چه در پایان انتخابات ۹۶.

 البته به خوبی ریشهٔ این عداوت را می دانیم. فهم نادرست و شاذ آقای روحانی از قانون اساسی درباره صدا و سیما او را به بیراهه برده است.

او امروز کارمندان صدا و سیما را برای تسخیر رایشان مورد خطاب قرار می دهد. آنان را مظلوم و بیچاره وگرفتار دربند باند حاکم بر آن می داند و برای معیشتشان اشک ترحم می ریزد.

 اما کیست که نداند ظلمی که دولت روحانی در حق صدا وسیما  و کارکنانش  تلاشگر آن کرد هیچ کس نکرد. کارکنان صدا و سیما به خوبی می دانند که چهار سال تمام است در محاصره و تحریم اقتصادی روحانی و تیم اش هستند.

آقای روحانی صفر و صدی است. او تمام صدا و سیما را به "بردگی" می خواهد.سازمانی که فقط نقش روابط عمومی دولت را بازی کند.

هر چند متاسفانه صدا و سیما  در مقاطعی در همین دولت برای حل مشکلاتش تن به این نقش داده اما نمیدانست آقایان ،تمامیت خواهانه  چیزی فراتر مطالبه می کنند.   

به نظر می رسد آقای روحانی نیازمند مروری دوباره در قانون اساسی است تا بداند در کجا ها پا را از مرز های قانونی خود بیرون می گذارد و سر خوش به آرزو های دست نیافتنی خود برای تسلط بر نهاد های مستقل نقشه می چیند.
حمله تبلیغاتی به صدا و سیما در حالی انجام می شود که مردم طی روز های گذشته شاهد ایجاد فرصت برابر در صدا و سیما با متر و شاقول"ثانیه "بوده اند.

آقای روحانی عزیز!، صدا و سیما چه چیزی را برای شما کم گذاشته است که اینچنین بر آن می تازید.البته می دانیم  نگرانید.

ما نیز نگرانیم چرا که  این روزها بسیار  شاهد اشتهای سیری ناپذیر وانحصار طلبی پنهان در پس شعار های رنگارنگ و فریبنده ایم.

آقای روحانی انتخابات جمعه به پایان می رسد، چه بازنده انتخابات باشید چه برنده، بازنده اید. بازنده.

*روحانی در اردبیل(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) : این آزادی را از دولت روحانی دارید.