ادب مرد به ز دولت اوست

گروه سیاسی- حاشیه سازی های اطرافیان روحانی تمامی ندارد، توهین های دولت تدبیر و امید به منتقدان کم بود که حالا حسام الدین آشنا در سخنانی می گوید: " چرا صداوسیما نباید مجری‌ای داشته باشد که کاندیداها مثل سگ از او بترسند"

به گزارش افکارنیوز، توهین حسام الدین آشنا به نامزدهای ریاست جمهوری اقدامی بی سابقه است و حتی به گفته دهباشی سازنده مستند تبلیغاتی حسن روحانی در مورد سخنان وی گفته " حتی در آمریکا نیز چنین ادبیاتی استفاده نمی‌شود."

وی افزود: "سگ خواندن یک خبرنگار یا نامزد انتخابات، حتی در جمع مشاوران رئیس‌جمهور نابردباری چون جناب آقای ترامپ بی‌سابقه است و سخت شرم‌آور".

اما این تنها واکنش به صحبتهای آشنا نبود، بلکه روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز به توهین وی واکنش نشان دادند، محمد دهقان رئیس ستاد انتخابات قالیباف در این خصوص گفت: دسته گلی که اخیراً حسام الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به آب دادند و به کاندیداها اهانت کردند شامل آقای روحانی نیز می‌شود؛ اینگونه اهانت‌های رئیس جمهور و مشاورش ناشی از سیستم بسته امنیتی است که متاسفانه در کشور حاکم شده و به هیچ وجه طاقت آزادی بیان را ندارند و ادعاهای بالا از خود صادر می‌کنند اما 180 درجه عکس ادعاهای خود برخورد می‌کنند.

محمد علی امانی رئیس ستاد انتخابات میرسلیم نیز بیان داشت: استفاده از تعابیر موهن توسط «حسام‌الدین آشنا» درباره کاندیداها روشی نادرست است و نامزدهای انتخاباتی و نمایندگانشان به مردم احترام بگذارند.

علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات سید ابراهیم رئیسی در واکنش به آشنا اظهار داشت: هرکس از هرکه می‌خواهد بترسد، ما فقط از خدا می‌ترسم؛ می‌خواهیم خدمت کنیم و اهل خدمت به حاشیه بی‌توجه است.

سید مصطفی هاشمی‌طبا نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پاسخ آشنا را جالب داد. وی می گوید:آشنا حرف اضافه زده و ارزش پاسخ ندارد.

در این میان اما جهانگیری که از دولتی ها محسوب می شود نسبت به صحبت های حسام الدین آشنا هیچ واکنشی نشان نداد.

نکته جالب اینجاست که چگونه آشنا به خود اجازه می دهد چنین توهینی با نامزد ها و صدا و سیما انجام دهد، هدف وی از این توهین چیست، به نظر می رسد دولتی ها همانطور که مشخص شده از موضوع مناظرات به شدن عصبانی و ناراحت هستند زیرا باید عملکرد خود در طول 4 سال ره به مردم توضیح دهند.

این در حالی است که حسن روحانی چندی پیش منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد، حال سوال اینجاست آیا نامزدهای انتخابات و یا مجریان سیما شهروند این کشور نیستند و چرا کسی که ادعای حقوق دان بودن می کند جلوی مشاور خود را نمی گیرد تا چنین سخنان توهین آمیزی نکند.