دولت اعتقادی به مدیریت یکپارچه شهری ندارد/ مطمئنیم وعده رییس جمهور محقق نمی شود

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با افکار نیوز با اشاره به مشکلاتی که شهرها در نبود مدیریت یکپارچه به دوش می کشند عنوان کرد: در تمام دنیا شهرداری ها 18 حوزه وظیفه ای دارند که در نبود قانون شهرداری های کشور ما تنها 7 حوزه وظیفه ای را که بعضا با سایر دستگاه ها نیز مشترک است بر عهده دارند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در قالب لایحه مدیری شهری پیشنهاد مدیریت یکپارچه را به دولت تقدیم کرد اما دو سالاست که در دستور کار کمیسیون های دولت است اما آنچه با چشم خود می بینیم این است که برخی از اعضای دولت اعتقادی به مدیریت یکپارچه در اداره شهرها ندارند.

معاون شهردار تهران با اشاره به کارکرد کمیسیون کلانشهرها عنوان کرد: در این کمیسیون دستگاه های مسئول در حوزه شهری در کنار یکدیگر مشکلات شهر را بررسی و برخی از آیین نامه های دارای خلاء را از حالت ابهام خارج می کنند. 

وی با اشاره به این که دولت قرار بود دو گام اساسی در قالب کمیسیون کلان شهرها بردارد، اظهار کرد: این دو گام شامل لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها و نیز لایحه مدیریت شهری بود که رییس جمهور نیز سال گذشته دو مرتبه برای پایان سال جاری قول تحقق این دو وعده را داد.

امانی با بیان این که هنوز درگیر مخالفت های بدنه دولت با هر دو لایحه مذکور هستیم، گفت: اطمینان داریم تا پایان این دولت هر دوی این لوایح به مجلس نخواهد رفت و وعده رییس جمهور در این خصوص محقق نمی شود.

لیلا موسوی نسب