انتقاد از سفرهای خارجی نمایندگان/ ضرورت شفاف سازی هزینه های سفر

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به سفرهای مکرر نمایندگان به خارج از کشور در قالب ماموریت کمیسیون های تخصصی گفت: مسئولین و روئسای کمیسیونهای تخصصی باید پاسخ دهند که سفرهای خارج از کشور آنها چه دستاوردهایی داشته است؟ چه بازدهی و چه فوایدی برای کشور دارد؟.

وی با بیان اینکه یکی از سوالات مهم این است که این سفرها چه قدر هزینه دارد؟، تصریح کرد: چرا گزارش این سفرها منتشر نمی شود؟ و چرا هیئت های پارلمانی بعد از سفر، دستاوردهای سفر را بیان نمی کنند؟.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، هیئت های پارلمانی بعد از سفر و ماموریت خود، باید در خصوص سفر و دستاوردهای آن به مجلس گزارش دهند اما ما چنین گزارشهایی را نمی بینیم.

ابطحی تصریح کرد: در برخی از مواقع این سفرها و عدم حضور تعدادی از نمایندگان در مجلس، باعث لغو جلسات کمیسیونها می شود و جلسات کمیسیونها تشکیل نمی شود چرا که آقایان نماینده در خارج به سر می برند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در ماهای گذشته تعدادی از سفرهای خارجی نمایندگان انجام شد اما هیچ گزارشی از دستاوردها و فواید این سفرها ارائه نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه انجام سفرهای نمایندگان بدون نظارت و دادن گزارش خاص از نقایض و عیب های مجلس است، افزود: باید این نقایص برطرف شود و هیئت رئیسه مجلس باید در این زمینه تدبیر کند.