سم مهلک تفکر خود برتر بینی نسبت به مردم

گروه سیاسی- در تحلیل این دو خبر می توان به خبری که چندی پیش منتشر شد نیز توجه کرد و اینکه فراکسیون امیدی ها طرحی را ارائه کرده بودند که اگر هر کسی در زمان سخنرانی مسئولی حتی سوالی بپرسد با حبس مواجه شود.

 

به گزارش افکارنیوز، این سه خبر را می توان سه ضلع اشرافیت طلبی اصلاح طلبان و برخی دولتی ها دانست، در ماههایی که پس از انتشار فیش های نجومی مردم انتظار داشتند مدیران دولتی که  حقوق نجومی گرفته اند بودند را معرفی کنند ، ناگهان از دل  مجلس خبر می رسد که بهارستانی ها پرداخت های نجومی را به نوعی قانونی کرده اند و حداکثر حقوق را از شش میلیون 300 هزار تومان به 24 میلیون تومان رسیده است.

 

هر چند امروز لاریجانی به عنوان رئیس مجلس اعلام کرد که  "چرا در جامعه به خلاف می‌گویند مجلس حقوق‌های نجومی را قانونی کرد، خودتان می‌دانید که این دروغ است. مجلس حقوق‌های نجومی مربوط به مقامات را فیکس کرد که از آن بالاتر نرود. تمام جار و جنجالی که در کشور بود برای این بود که می‌گفتند مدیران 50 تا 60 میلیون حقوق دریافت می‌کنند و ما در این ماده مصوب کردیم که 10 میلیون دریافت کنند."

رئیس مجلس امروز در نطق پیش از دستور گفت :" نگویید حقوق تعیین شده 24 میلیون است، چرا خلاف می‌گویید، میزان تعیین شده 10 میلیون است، ما گفته‌ایم که مقامات بیش از این نمی‌توانند بگیرند. چرا خلاف می‌گویید.

اگر شورای نگهبان هم این ایراد را گرفته و شما نیز ایرادی دارید ایرادتان را به شورای نگهبان بگویید. جار و جنجال راه انداختن در کشور هم به ضرر مردم است و این اظهارات خلاف واقعیت است و مجلس هم زبان دارد و حرف خواهد زد و این گونه نیست که شما چیز خلافی را بگویید و به خاطر انتخابات کسی چیزی به شما نگوید.

بعضی از آقایانی که این حرف‌ها را زدند من نمی‌خواهم نام ببرم. اینها در مجلس سابقه دارند و دریافتی‌های آنها از مجلس وجود دارد. آنقدر جانماز آب نکشند و من می‌دانم که چه طوری بودند."

از سوی دیگر اما سفر وزیر بهداشت به ایلام اتفاقی را رقم زد که خبر آن به سرعت در فضای مجازی و عموم مردم پیچید، وزیر بهداشت کلماتی رکیک را نثار فرماندار یکی از شهرستان های ایلام که  گلایه مردم را مطرح کرده بود می کند.

پس از این ماجرا هر چند مشاور وزیر سعی کرد به سرعت این موضوع را تکذیب کند اما فیلم این سخنان پخش شده بود و پس از آن فایلی صوتی مبنی بر عذرخواهی منتشر شد.

ادبیات آقای قاضی زاده هاشمی و اتفاقات و حواشی سفر وزیر بهداشت به ایلام جای تامل دارد و حتی عده ای عنوان کردند این ادبیات به خاطر خستگی و فشار کاری بوده اما موضوع مهم این است که چرا دغدغه مردم به خاطر توقعات دولت نا دیده گرفته می شود؟ این موضوع نشان از تفکری دارد که توقعات دولت مهمتر از مطالبات مردم است و این بر خلاف موازین انقلاب  می باشد.

موأخذه مدیر شهرستانی به دلیل آنکه مطالبه شهروندان منطقه محرومش را بیان کرده و تلقی فرماندار به ‌عنوان نماینده دولت و نه نماینده مردم و تهدید به اینکه او را برکنار می کند این مساله را نشان می دهد که گفتمانی خاص در دولت وجود دارد که حاصل آن رضایت مسئولین است نه مردم.

ضلع سوم خبر ها را می توان در طرح فراکسیون امید دنبال کرد، اصلاح طلبانی که سالها شعار زنده باد مخالف من و آزادی بیان را سر می دادند طرحی را مطرح کردند که هیچ کس حق اعتراض و سوالی در زمان سخنرانی مسئولی ندارد، این طرح نشان از همین گفتمان خاص دارد که اصلاح طلبان و دولتی ها دنبال می کنند و آن اشرافیت است.

در این گفتمان است که مطالبه قشری خاص به مطالبه مردم و به خصوص مستضعفین ارجح می شود و امروز باید این طبقه که رای و نظر خود را بر رای و نظر عموم مردم و مطالبات آنها بالاتر می بیند شناخت.