ردپای حسین فریدون در فساد بانکی؟

گروه سیاسی- با دستگیری رسول دانیال زاده به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی ابعاد جدیدی از پرونده فساد اقتصادی در کشور گشوده شد.

 

به گزارش افکارنیوز، گفته می شود دانیال زاده بیش از دوهزار میلیارد تومان در کشور اختلاس کرده و از شبکه بانکی به علت تعاملات سیاسی که داشته سوء استفاده مالی داشته است.

 

سوالات زیادی درباره دانیال زاده در ذهن به وجود می آید، اینکه این میلیاردر سمنانی با چه شبکه ای ارتباط داشته که توانسته وام های میلیاردی دریافت کند؟

پشت پرده ارتباطات او با برخی بانکها چه کسی و یا کسانی هستند؟

زمانی که فردی بدهی بانکی و معوقه دارد چه کسی سفارش او را به بانکها کرده تا وام عیر قانونی بگیرد؟

با بازجویی از برخی مدیران بانکهای دولتی آیا اسامی برخی دیگر از مفسدین اقتصادی مشخص شده است؟

گفته می شود وی هدیه های میلیاردی به برخی خانواده های دولتی ها داده، این هدیه ها به چه کسانی بوده است و مردم انتظار دارند بدانند منشاء این فساد بزرگ اقتصادی در سیستم بانکی چه جریان و باند و اشخاصی هستند.

اژه ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضایی درباره پرونده دانیال زاده و ارتباط وی با حسین فریدون می گوید:  " ارتباط رسول دانیال‌زاده با حسین فریدون فاحش است. من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمان به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات و جزئیات دادگاه را داشته باشند. چرا وقتی سارقی چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود؛ ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح می کند تحقیقات از دانیال زاده در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم. وی در ابتدا به اتهام 1000 میلیارد بدهی بانکی بازداشت شده بود که در روند رسیدگی به پرونده خودش به 1200 میلیارد تومان بدهی اعتراف کرده اما تاکنون بر اساس اطلاعات بانک‌ها وی بالغ بر 2000 میلیارد تومان معوقه بانکی دارد که تحقیقات از وی هم در مرحله انجام است. باید دولت و بانک مرکزی اقدامی جدی درباره بدهی‌های بانکی انجام دهند ضمن اینکه قوه‌قضائیه هم باید با قاطعیت لازم در قبال بدهکاران بانکی احکام خود را صادر کند.

سخنان اژه ای بدین جهت مهم است که از ارتباط حسین فریدون با دانیال زاده پرده برداشته و سوال اینجاست اگر برادر رئیس جمهور در پشت پرده فساد بانکی دست دارد دستگیر نمی شود؟


مصطفی حسینی