استفاده از نام هاشمی برای فرار از پاسخگویی

گروه سیاسی- فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران درباره این ابلاغیه معتقد است که اگر استنباط شود که این ابلاغیه برای کاندیدای خاصی بوده است خلاف محرز است، اگر رسالت آنها تبلیغات برای یک کاندیدای خاص باشد، خلاف است.

به گزارش افکارنیوز، وی ادامه داد: اگر این عملکرد جهت انتخاباتی داشته باشد، دخالت در انتخابات محسوب شده و حتماً خلاف خواهد بود، از این‌رو مواردی که این‌گونه ایجاد شبهه می‌کند باید توسط وزیر کشور اصلاح شود.

اما بر خلاف اینکه انتقادات بسیاری به این ابلاغیه صورت گرفته و شائبه انتخاباتی بودن آن وجود دارد اما واکنش مسوولان وزارت کشور در جای خود جالب بود زیرا آنها این ابلاغیه را عادی خوانده که مربوط به برنامه های دهه فجر است.

وزارت کشور اما در پاسخ به انتقادات اطلاعیه ای صادر کرد تا توضیحاتی ارائه کند.

نکته جالب در این بیانیه این است که با توجه به رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی، وزارت کشور نام وی را در اطلاعیه می برد و در پاسخ به انتقادات می گوید: "مرحوم فقید سعید، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در روزهای پایان عمر به صراحت یادآور شدند که اطلاع‌رسانی در این دولت علی‌رغم کارهای صورت پذیرفته و عملکرد آن ضعیف می‌باشد. به‌راستی کدام رسانه ها و کدام ساز و کار اطلاع رسانی،‌ باید اقدامات انجام شده را به عنوان کارکرد نظام بدور از جنجال های سیاسی به مردم گزارش دهد؟"

فارغ از انتقاد به این ابلاغیه سوالی که وزارت کشور باید پاسخ دهد این است که چرا در ادله خود از نام هاشمی استفاده می کند، آیا مسوولان وزارت کشور می خواهند الان که احساسات مردم درگیر درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی است از نام وی برای تحت تاثیر قراردادن فضا استفاده کند و آیا این نوعی سوء استفاده از نام هاشمی رفسنجانی نیست؟

چرا وزارت کشور به جای پاسخگویی متوسل به نام هاشمی شده و اطلاع رسانی دولت را زیر سوال می برد، گویا وزارت کشور اعتقاد دارد کارهای بزرگی در دولت صورت گرفته که اطلاع رسانی نشده است؟

به نظر می رسد وزارت کشور صریحا درباره ابلاغیه توضیح دهد که چرا اموال بیت المال و دولتی برای عملی که شائبه انتخاباتی دارد استفاده شده است.


مرتضی داوودی