اجرای تعهدات در فردو در مقابل بدعهدی آمریکایی ها؟

گروه سیاسی- حسن روحانی باز هم در گفت و گوی خود با مردم از طریق رسانه ملی به برجام و تعهدات آن اشاره کرد و گفت: بخشی از تعهدات ما در برجام 27 دی ماه در فردو اجرا خواهد شد.امیدواریم طرف مقابل هم تعهداتش را اجرا کند

به گزارش افکارنیوز، این سخنان رئیس جمهور در حالی زده شد که آمریکایی ها اخیرا تحریم های ده ساله علیه ایران را تمدید کردند و به وضوح نشان دادند هیچ تعهدی به برجام ندارند.

این در حالی است که پس از تحریم مجدد آمریکایی ها علیه ایران رعبر معظم انقلاب فرمودند "اجرای تمدید تحریمهای ۱۰ ساله قطعاً نقض برجام است" و حتی خود رییس جمهور گفته بود "تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است"

سوال اینجاست چرا آقای روحانی به جای موضع گیری مجدد در مقابل تحریم ها با صراحت می گوید ما به تعهدات عمل می کنیم، مگر آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند بوده اند که ما پایبند باشیم؟

چراآقای روحانی در صحبت های تلویزیونی خود بجای اجرای قانون مربوط به نقض ،گفت که ایران بخشی از تعهدات خود در برجام را به مناسبت سالگرد برجام در فردو اجرایی خواهد کرد.؟

مگر آمریکایی ها دیگر چه کاری می خواهند با فردو انجام دهند که رییس جمهور صریحا می گوید ما بخش دیگر تعهدات را اجرا می کنیم.

برجام با بدعهدی آمریکایی ها به بن بست رسیده و این مساله را خود دولت و رییس جمهور محترم به آن واقف هستند پس باید در عمل مقاومت خود را در مقابل بد عهدی ها نشان دهیم.

امروز برجام تاثیری آنچنانی در زندگی و معیشت مردم نداشته و حتی با بالارفتن دلار و مشکلات فراوان اقتصادی راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

رییس تیم مذاکره کننده هم که در مجلس از اینکه به جان کری اعتماد کرده پشیمانی خود را ابراز کرده پس چرا هنوز دولت اصرار بر اجرای تعهدات دارد، آن هم در مقابل کسانی که بد عهد ترین های زمانه هستند.