شکایت مکرر ریاست جمهوری از نمایندگان، منتقدان و اصحاب رسانه / 10 شکایت دولت از یک نماینده

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به شکایت های مکرر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منتقدان و اصحاب رسانه گفت: معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری بجای اینکه از حقوق ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دفاع کند، به فکر شکایت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منتقدان، خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی افزود: حجم شکایت دولت روحانی از نمایندگان افزایش یافته است و دلیل آن هم این است که می خواهند نمایندگان انتقادی از دولت و مدیران متخلف نداشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت آمریکا چندی پیش 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران را برداشت کرد، گفت: افکار عمومی و مردم از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری انتظار دارند بجای شکایت از نمایندگان آنها از دولت آمریکا برای احقاق حقوق شان شکایت کند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت روحانی نه تنها از اینجانب بلکه از برخی نمایندگان، منتقدان و اصحاب رسانه هم شکایت کرده، گفت: دولت روحانی در طول سه سال گذشته بیش از 10 مورد از اینجانب به دادگاه شکایت کرده که بخشی از این شکایت در زمان مجلس نهم انجام شده و تعدادی هم به اظهارات و دیدگاههای اینجانب در مجلس دهم مربوط است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این شکایت اصلا به اینجانب ابلاغ نشده، گفت: هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان اظهارات و بیان نظرات اینجانب را در راستای ایفای وظایف نمایندگی تشخیص دادند و آنها را رد کرده است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از شکایات از خود و با بیان اینکه یکی از این شکایت در خصوص اظهارات اینجانب درباره تقلید صدای رئیس‌جمهور از سوی حسین فریدون است، گفت: حسین فریدون برادر رئیس جمهور با تقلید صدای روحانی در تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیر مجاز اقدام کرده و حتی در تماسی با مولاوردی معاون روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند. مولاوردی هم که گمان می‌کند این دستور توسط رئیس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداری می‌کند اما چندی بعد در جلسه ای رئیس‌جمهور به مولاوردی می‌گوید که چرا به آن سفر نرفته و وی ماجرا را شرح می‌دهد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: چندی پیش بعد از افشای ماجرای نفوذی بودن عبدالرسول دری اصفهانی در تیم مذاکرات هسته ای، اینجانب در مصاحبه ای گفتم که این فرد را نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور به تیم مذاکرات معرفی کرده که نهاوندیان از موضوع شکایت کرد.

وی گفت: دری اصفهانی خود با یکی از روزنامه های اصلاح طلب مصاحبه کرد و اعلام داشت که نهاوندیان معرف وی بوده حال نمی دانیم چرا وقتی این حرف را من بیان کردم، نهاوندیان از اینجانب شکایت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مساله ورود جیمز داباکس سناتور آمریکایی به کشور گفت: من معتقدم که این ترددها برای نفوذ در مراکز علمی کشور است و این دیدگاه را بیان کردم که معاونت حقوقی ریاست جمهوری از این مساله هم شکایت کرده است.

کریمی قدوسی با اشاره به شکایت صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی گفت: در مجلس نهم و در سال 92 صالحی امیری بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد که اینجانب و الیاس نادران نماینده تهران بعنوان مخالفان وی صحبت کردیم اما وی از ما 2 نماینده به دادگاه شکایت کرد.

وی تصریح کرد: این شکایت ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته و هدف دولت این است تا کسی به تخلفات مسئولین و دولتی ها نپردازد.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما از این شکایت ها نه تنها هراسی نداریم بلکه وقتی از آن مطلع می شویم عزم ما برای مبارزه با فساد و تخلف در دولت بیشتر می شود.


علیرضا تهرانی