سیاسی بازی با اهالی رسانه

گروه سیاسی- «برخی مسئولین بصورت شفاهی یا کتبی، با ‌واسطه یا بیواسطه درخواست برخورد با برخی مطبوعات و رسانه‌ها را دارند، اما وقتی درمیان اهالی رسانه قرار میگیرند،ندای آزادی مطبوعات سرمیدهند»

 

به گزارش افکارنیوز، این بخشی از سخنان مهم آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه است ، این موضع در حالی از سوی وی گرفته می شود که رییس جمهور روز افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات در سخنانی می گوید «اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر باید برای جامعه امنیت آفرین باشند.، اگر اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت، راه، شغل، خط و قلم خود ‏باشند، نمی‌توانند در جامعه امنیت بیافرینند، از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست.»‏

آیا منظور رییس قوه قضاییه از برخی ها رییس جمهور است که چند روز پیش ندای حمایت از اهالی رسانه را سر داد است.

این در حالی است که رسانه های منتقد دولت همچون جهان نیوز و 9 دی و ... بارها با شکایت دولتی ها بسته شده اند و دولت نشان داده بر خلاف سخن از امنیت اهالی رسانه، رابطه خوبی با منتقدین خود ندارد.

آیا رییس جمهور اخیرا از قوه قضاییه درخواست تعطیلی برخی رسانه ها را داشته است؟ ایا دولت در این ماههای پایانی کاری اش می خواهد منتقدین رسانه ای اش را از میدان خارج کند؟

رییس قوه قضاییه همچنین اشاره ای به چارچوب فعالیت های رسانه ها کرده و گفته «مطبوعات باید درچارچوب قانون و شرع، آزاد و مورد حمایت باشند.»

دو کلید واژه در این سخن رییس قوه قضاییه در مورد وظایف یک رسانه مطرح است یکی قانون و دیگری شرع

به نظر می رسد این سخن آملی لاریجانی بی ربط با سایت معماری نیوز و بازداشت مدیر مسئول آن نیست، تا جایی که بسیاری اصلاح طلبان از دستگیری و زندانی شدن وی ناراحت و عصبانی هستند و فریاد آزادی مطبوعات سر می دهند.

این در حالی است که سایت معماری نیوز هیچ کدام از این مسولیت رسانهذای خود را انجام نداد، اولا یاشار سلطانی نامه محرمانه و گزارش اولیه سازمان بازرسی را درباره واگذاری املاک شهرداری را منتشر می کند که این سوالات و گزارش اولیه گزارشی محرمانه بوده و طبق قانون نباید منتشر می شده است و هم اینکه وقتی دروغ املاک نجومی و واگذاری املاک توسط شهرداری به افراد خاص مطرح شد آبروی بسیاری از افراد در شورای شهر زیر سوال رفت و از نظر شرعی نیز کار درستی نبود .

دستگیری یاشار سلطانی هم قانونی و هم شرعی بوده هر چند باید با کسانی که پشت سر این سیاسی کاری ها هستند و اهالی رسانه را مورد بازی خود قرار می دهند برخورد شود و مطمئنا قوه قضائیه با صلابت این کار را انجام خواهد داد.

نکته مهم اما این است که مسوولان در کشور باید با مردم و اهالی رسانه صداقت داشته باشند و دم از ازادی مطبوعات زدن نزد اهالی رسانه و پیغام و واسطه فرستادن برای بستن یک رسانه نوعی سیاسی بازی است.

مصطفی حسینی