اظهار تاسف لاریجانی از مواضع مطهری

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه نمایندگان در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نسبت به مواضع اخیر علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس اعتراض کردند، گفت: برخی از همکاران ضمن تحویل نامه به لاریجانی، در خصوص مواضع مطهری اعتراض کردند که لاریجانی نیز اظهار ناراحتی و تاسف کرد.

وی افزود: ما معتقدیم که هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان باید به مساله مطهری ورود کرده و تذکرات لازم را بدهد تا اینگونه مواضع تکرار نشود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: مواضع مطهری در خصوص منافقین و اعدام های سال 67، مبم و در بعضی موارد در تضاد با مواضع نظام و سیاست های کلی نظام است.

ابطحی با بیان اینکه مطهری موضع اپوزسیون گرفته، افزود: تعجب برانگیز است که فردی در جایگاه نائب رئیسی مجلس چهره اپوزسیون می گیرد و حرف هایی می زند که دشمنان نظام از آن استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان خواستار برخورد جدی با مطهری هستند، افزود: نمایندگان منتظر واکنش لاریجانی و هیئت نظارت مجلس در خصوص مطهری هستند و اگر رفتارهای وی ادامه یابد، قطعا نمایندگان سکوت نخواهند کرد.

پس از انتشار فایل صوتی آیت اله منتظری در خصوص منافقین، علی مطهری اظهار نظر و نامه نگاریهایی داشته و اخیرا به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نامه نوشت.

مطهری در نامه خود به وزیر دادگستری در خصوص اعدام های منافقین در سال 67  اینگونه نوشت: با توجه به این که از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال 67 درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود صحت دارد یا خیر؟ جناب عالی که همراه آقایان رئیسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا،  یا می‌فرمودید این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که در صورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد.

در همین راستا نمایندگان یک نامه به رئیس مجلس و نامه دیگر به هیئت نظارت مجلس نوشته و خواستار عزل وی از سمت نائب رئیسی مجلس شدند.


علیرضا تهرانی