باند سُرخه ای ها در تیررس نظارت

گروه سیاسی- با توجه به نزدیکی علی رستگار سرخه ای به حسین فریدون برادر رئیس جمهور به نظر می رد می توان حدس زد دستگیری ها و بازداشت های آتی در این پرونده تا چه اندازه می تواند حلقه نزدیک به حسن روحانی را با موقعیت تازه و غافلگیر کننده ای مواجه کند.

به گزارش افکارنیوز، فرمانده سپاه روز چهارشنبه در مشهد گفت: یکی از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه رصد و بررسی پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی است که دنبال می‌کند. این هم یکی از پروژه‌هایی است که وقتی به قوه قضائیه گزارش شد، ما دنبال کردیم و پس از صدور حکم توسط دستگاه قضایی، دستور دستگیری نیز صادر شد.

در عین حال گفته می شود ناصر شاهین فر  معاون امور بین الملل بانک ملت  محمد نجاتی، مدیر بخش ارزی بانک ملت نیز جزء همین باند بوده و از نزدیکان فریدون محسوب می شوند.

حسین فریدون همچنین به تازگی درگیر ماجرای تازه ای تحت عنوان انتقالش از دانشگاه گیلان بهخ پردیس دانشگاه شهید بهشتی شده. سازمان سنجش آموزش کشور روز سه نشبه 29 تیرماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حسین فریدون در سال 1392 در کدرشته محل 9626 رشته روابط بین‌الملل دوره شبانه دانشگاه گیلان در بین چند برابر معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه با استفاده از سهمیه ایثارگران در رتبه 2 (دو) حائز کسب حدنصاب سهمیه قرار گرفته و در این دانشگاه قبول شده . این ادعا با پیگیری خبرگزاری تسنیم رد شده و سیدامیر نیاکویی مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان درباره قبولی و معرفی حسین فریدون برادر رئیس‌‌جمهور به این گروه آموزشی در سال 93، گفته: چنین چیزی صورت نگرفته است و اسم این فرد را اولین بار است که می‌شنوم.

سایت دانا درباره ارتباط رستگار با خانواده روحانی نوشته است:  علی رستگار یا به قول شیخ حسن «پسر قدرت» همشهری و از آشنایان قدیمی خاندان فریدون در سرخه است. این ارتباط به قدری نزدیک بود که برخی گمان بردند رستگار فامیل و پسرخاله روحانی است. و دقیقا همین ارتباط سبب شد تا انتصاب وی به مدیر عاملی بانک ملت هم با دستور مستقیم مقامات ارشد به وزیر امور اقتصادی و رئیس بانک مرکزی محقق شده و رستگار یک شبه در سیستم بانکی کشور رستگار شود!   

خبرگزاری تسنیم نیز اخیراً به اسنادی دست یافته که نشان می دهد رستگار و شاهین فر در سفرهای کاری به دوبی صورت حساب های کلانی را روی دست بانک ملت گذاشته اند. از جمله اینکه آن ها در برخی از وعده های غذایی تا 600 هزار تومان به پول ایران هزینه کرده اند. یکی دیگر از این فاکتورها نشان می دهد  اقامت در اتاق 500 متری  در هتل مجلل Presidential Suite (هر شب 5 هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌ای از زندگی اشرافی این مدیر دولتی است.

در سند دیگری که تسنیم منتشر کرده آقای رستگار سُرخه ای  18079 درهم برای اقامت در هتل پالاس دوبی از تاریخ 12 اکتبر 2015 تا فردای همان روز پرداخته است؛ این رقم با احتساب درهم 9700 ریالی، مبلغی معادل 175 میلیون و 536 هزار و 630 ریال می‌شود!

مجید علیزاده