از "ارج"  آهن قراضه ای مانده است!

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: این کارخانه به طور قطع تعطیل می‌شد، حالا هفته قبل یا یک ماه دیگر، زیرا این کارخانه توان تولید و رقابت ندارد.

وی با بیان این‌که هر کالایی نیازمند دانش و مدیریت و نیز ماشین‌آلات روز دنیا است، افزود: اعلام کردند که این کارخانه ماشین‌آلات خود را دارد می‌فروشد. من می‌گویم به این‌ها نگویید ماشین‌آلات، بگویید آهن قراضه‌های خود را می‌فروشد.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی عنوان کرد: وقتی ماشین‌آلات این کارخانه برای 50 سال قبل است، الان نمی‌تواند با تولیدات روز دنیا که تکنولوژی مهندسی شده دارد، رقابت کند.

طحان‌پور تصریح کرد: این کارخانه تولید خیلی کم داشت، بنابراین هزینه‌های خود را هم در نمی‌آورد.

وی ادامه داد: انبار کارخانه خالی است. باید به کارگر حقوق پرداخت کند، اما تولید نداشت. در این شرایط مجبور به تعطیلی کارخانه است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان این‌که مشکل عده کارخانه ارج، نبود ماشین‌آلات روز دنیا است، متذکر شد: این کارخانه را مدتی است که برای فروش گذاشته‌اند. خیلی‌ها آمدند و رفتند. آخرین بار هم که من خبر دارم، با یک برند معروف ترک جلساتی داشتند که بتوانند کارخانه را واگذار کنند.

طحان‌پور گفت: در شرایط کنونی کاری هم از دولت برنمی‌آید. عده‌ای می‌گویند دولت باید حمایت کند. دولت باید از چه حمایت کند؟ دولت باید از صنایعی که تولیدات باکیفیت دارند و صادرات‌گرا هستند، حمایت کند. دلیل نمی‌شود از هر کالایی حمایت کرد.

وی عنوان کرد: کسانی که این چند روز شعار حمایت از برندهای قدیمی را می‌دهند، چرا نمی‌آمدند کالای این کارخانه را خریداری کنند؟!

در حالی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تعطیلی کارخانه ارج را تایید کرد و از انبارهای خالی این کارخانه سخن گفت که فرهاد حنیفی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی دیروز ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه‌ای علیه دولت دانست.

به گفته وی، این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد.