وام چند صد میلیونی یک منتخب و اعتراض به اعتبار نامه

گروه سیاسی- در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شده که یک منتخب چند صد میلیون وام از بانک دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز، گفته می شود که این وام با زد و بند و رانت دولتی بوده است.

در همین زمینه یک نماینده فعلی مجلس به خبرنگار افکار نیوز گفت: این فرد با سوء استفاده از موقعیت خود وامهای کلانی دریافت کرده در حالی که مردم برای گرفتن سه میلیون وام باید مدتها در نوبت باشند.

وی افزود: اسناد و مدارکی از وامهای کلان این فرد از بانک ها وجود دارد که تحویل منتخبان مجلس دهم می شود تا در زمان مطرح شدن اعتبار نامه این فرد در مجلس به آن اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: حتی ما شنیدیم که وامهای این فرد به میلیارد هم رسیده است.

بعد از پیروزی هر فرد در انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور پرونده اعتبار نامه وی که حاوی صلاحیت فردی وی برای دوره نمایندگی است را به مجلس ارسال می کند.

بعد از افتتاح مجلس جدید، اولین اقدام در صحن مجلس بعد از انتخابات هیئت رئیسه سنی و انتخابات هیئت رئیسه دائم یک ساله مجلس، بررسی اعتبارنامه ها در صحن مجلس است.

ابتدا همه نمایندگان به شعب پانزده گانه تقسیم می شوند و اعتبار نامه نمایندگان به قید قرعه بین این شعبات تقسیم می شود.

این شعب وظیفه بررسی اعتبارنامه و ارائه گزارش به صحن را دارند.

اگر علیه یک منتخب اسناد و مدارکی مبنی بر تخلفات وی و یا عدم صلاحیت لازم وجود داشته باشد، این اسناد می تواند به شعب تحویل داده شود که در این صورت گفته می شود به اعتبار نامه اعتراض شده است.

شعب اسناد و مدارک را بررسی و در خصوص اعتبار نامه رای گیری می کنند.

تصویب و یا عدم تصویب اعتبار نامه در شعب به صحن مجلس گزارش می شود و در صحن مجلس نیز در خصوص اعتبار نامه ای که اعتراض صورت گرفته رای گیری خواهد شد.

اگر نصف بعلاوه یک نمایندگان حاضر در صحن مجلس به اعتبار نامه رای مثبت بدهند، آن منتخب نماینده می شود و در غیر این صورت آن فرد باید صحن مجلس را ترک کند و دیگر نماینده نخواهد بود.

اگر به اعتبارنامه منتخبی در شعب و همچنین صحن مجلس اعتراضی صورت نگیرد، آن اعتبار نامه به تصویب مجلس خواهد رسید و فرد مذکور به مدت چهار سال نماینده مجلس خواهد شد.