بوتاکس چیست ؟

بوتاکس یک ماده ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم استیک می باشد که تزریق بوتاکس ماده باعث فلج شدن موقتی عضلات می شود .علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های صورت، حرکت عضلات می باشد.

اگر عضلات را فلج کنیم، خطوط صورت هم از بین میروند. این روش یکی از روش‌های جوانسازی پوست می باشد و به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم و پیشانی بیشترین کاربرد را دارد.

بوتاکس کف دست چیست؟

تزریق بوتاکس تکنیکی است که برای درمان انواع شرایط پزشکی استفاده می­شود. برای مثال بوتاکس کف دست و بوتاکس برای رفع میگرن دو نمونه از درمان­ بر پایه بوتاکس هستند. بوتاکس نوعی نوروتوکسین است که از نوعی باکتری­ ساخته شده و باعث ایجاد بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می­شود و اگر به طور مناسب توسط یک پزشک متخصص استفاده شود بسیار ایمن است.

تزریق بوتاکس کف دست برای درمان اختلال هایپرهیدروز انجام می­شود. هایپرهیدروز به هرگونه تعریقِ بیش از حدِ نرمال در اندام­های مختلف بدن اطلاق می­شود، به ویژه وقتی هوا گرم نیست. تزریق بوتاکس کف دست افراد مبتلا به این اختلال قطرات عرق را احساس می­کنند و این موضوع خصوصاً در کف دست­ها بسیار آزاردهنده است.

بوتاکس دور چشم چیست؟

افزایش سن و مراقبت های نادرست از پوست و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت به مرور منجر به ایجاد چروک های پنجه کلاغی با عمق های مختلف در اطراف چشم میشود. برخی از این چین و چروک ها با خندیدن یا تغییر حالت صورت مشاهده شده و بعضی از آنها عمیق تر هستند و در حالت عادی کاملا قابل رویت می باشند.

به دلیل تاثیر نامطلوبی که این چین و چروک ها در گروه های سنی مختلف روی زیبایی و طراوت صورت ایجاد می کند، تزریق بوتاکس دور چشم انجام میشود. بوتاکس از سم ضعیف بوتولینوم تولید شده و نوعی نوروتوکسین به شمار می رود. این مواد پس از تزریق، عصب ماهیچه های دور چشم را هدف قرار داده و اصطلاحا منجر به فلج شده آنها میشوند. به همین دلیل ماهیچه های اطراف چشم امکان حرکت نداشته و در صورت خندیدن و تغیر حالت صورت چین و چروک ایجاد نمی شود.