سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق ژل و همه چیز در مورد آن

ژل چیست ؟ (ساختار و مواد تشکیل‌دهنده)

یکی از سؤالاتی که برای افراد در زمینه تزریق انواع فیلر پیش می‌آید، این است که ژل یا فیلر چیست و در ساختار تشکیل‌دهنده آن چه موادی وجود دارد؟ همان‌طور که گفته شد، ژل‌ها نوعی پرکننده و حجم دهنده پوستی هستند که جهت جوان‌سازی، فرم دهی و حجم‌دهی نقاط مختلف بدن استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیالورونیک اسید : این ماده طبیعی در پوست تمام انسان‌ها وجود دارد و به حفظ طراوت و رطوبت پوست کمک می‌کند. تزریق ژل هیالورونیک اسید نهایتاً تا یک سال دوام دارد و پس از آن به‌تدریج جذب بدن می‌شود. انواع فیلرهای هیالورونیک اسید مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا شامل ژوویدرم، رستیلن و بلوترو بالانس هستند.
  • هیدروکسیل آپاتیت کلسیم : این ماده طبیعی در استخوان به‌وفور یافت می‌شود. هیدروکسیل آپاتیت از نظر میزان غلظت به نسبت هیالورونیک اسید غلیظ‌تر بوده و طول عمر بیشتری دارد. تزریق این ماده به پوست سبب تحریک کلاژن‌سازی و رفع خطوط و چین و چروک خواهد شد. از انواع فیلرهای هیدروکسیل آپاتیت کلسیم مورد تأیید سازمان غذا و دارو می‌توان به رادیز اشاره کرد.
  • اسید پلی ال لاکتیک : این ماده با تحریک کلاژن‌سازی موجب استحکام پوست و کاهش چین‌وچروک می‌شود. ژل اسکالپترا یکی از فیلرهای مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است که حاوی مقدار زیادی اسید پلی ال لاکتیک است و نتایج آن تا دو سال باقی می‌ماند.
  • پلی متیل متاکریلات : با اینکه این ماده صنعتی است ولی برای استفاده در بدن ایمن شناخته شده است. همچنین به دلیل داشتن کلاژن فراوان در خود، سبب سفتی و انسجام پوست می‌شود. بلافیل یکی از فیلرهای پلی متیل متاکریلات تأییدشده در سازمان غذا و داروی آمریکا است.

اصلاح گودی شقیقه‌ها با تزریق ژل

افزایش سن به طور طبیعی با از دست دادن حجم چربی، باعث افتادگی صورت به ویژه گوشه چشم‌ها و شقیقه‌ها می‌شود و همچنین باعث از بین رفتن کلاژن موجود در این نواحی می‌گردد. به این ترتیب با از بین رفتن کلاژن و چربی شقیقه‌ها، این نواحی دچار فرورفتگی‌های ناخوشایندی می‌شوند که به طور مشخصی زیبایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. یک پزشک متبحر با استفاده از تزریق ژل شقیقه متناسب با شرایط هر فرد، می‌تواند جهت اصلاح گودی شقیقه‌ها ، حجم ماسبی از ژل را به این نواحی تزریق نماید. با جایگزین کردن حجم از دست رفته شقیقه با پرکننده‌ها می‌توان باعث احیای ظاهری صورت افراد شد.

ژل گونه چیست؟

با افرایش سن حجم گونه‌ها از بین رفته و پوست صورت افتاده می‌شود. تزریق ژل گونه یک روش تزریقی است، که حجم ناحیه اطراف استخوان گونه را افزایش می‌دهد. در این حالت استخوان گونه واضح‌تر دیده می‌شود. با تزریق فیلر در زیر پوست و افزایش حجم، چین و چروک و خطوط ریز صورت برطرف می‌شوند.