آيا تزريق ژل مفيد است؟

۳۶ بازديد

آيا تزريق ژل مفيد است؟

فيلر يا ژل ماده ژلاتيني مانندي است كه با هدف جبران تحليل چربي، صاف كردن چين و چروك‌ها يا زيباسازي صورت زير پوست تزريق مي‌شود. هر ساله بيش از يك ميليون زن و مرد به كلينيك‌هاي زيبايي مراجعه مي‌كنند تا با تزريق ژل دوباره صورتي جوان و زيبا داشته باشند. جوانسازي صورت به روش تزريق ژل درماني مقرون به صرفه است كه هزينه بالا و دوران بهبود طولاني عمل‌هاي جراحي را ندارد.

جنس فيلرها از چيست؟ 

فيلرهاي پوستي از مواد مختلف زيادي ساخته مي‌شوند  اما مارك‌هاي موجود در بازار از ژل زيست تخريب‌پذير متشكل از اسيد هيالورونيك تشكيل شده‌اند. اسيد هيالورونيك يك اسيد طبيعي است كه در پوست انسان يافت مي‌شود و به طور طبيعي جذب كنندة آب است و با تزريق آن باعث هيدارته شدن پوست مي‌شود و قابليت اين را دارد كه بيش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب حفظ مي كند.

كاربردهاي تزريق ژل در صورت

  • از بين بردن خطوط پيري ظريف روي صورت
  • رفع چين و چروك يا ناهمواري‌هاي روي صورت
  • چاق كردن صورت
  • پر كردن فرورفتگي‌هاي صورت يا گودي‌هاي مربوط به اسكار و جاي زخم
  • خوش فرم كردن صورت و مشخص‌تر كردن خطوط و انحناهاي ظريف صورت
  • بزرگ و برجسته كردن لب‌هاي باريك

بسياري از ما پس از گذشتن از مرز سي سالگي خطوط ظريفي را روي چهره‌مان مي‌بينيم كه غالباً پي‌آمد افتادگي يا فعاليت عضلات است. هنگامي كه كلاژن كاهش مي‌يابد و تجزيه مي‌شود، خطوط ظريف و فرورفته‌اي روي صورت پديدار مي‌گردد.

چروك‌هاي دور چشم غالباً نتيجه فعاليت عضلات است و با تزريق بوتاكس از بين مي‌رود. اما اگر اين خطوط به دليل افتادگي پوست بسيار عميق باشد، مانند خطوطي كه از بيني تا گوشه‌هاي دهان كشيده مي‌شود و به خط خنده موسوم است، بهتر است ژل يا فيلر تزريق شود تا خطوط كمتر شود يا حتي كاملاً از بين برود.

شايان ذكر است كه هرچند تزريق ژل روشي مناسب براي جوانسازي موقت چهره است، اما نتايج آن به چشمگيري درمان‌هاي جراحي نيست.

ساز و كار تاثيرگذاري ژل

به موازات بالا رفتن سن چربي و كلاژن پوست يعني موادي كاهش مي‌يابد كه از افتادگي پوست جلوگيري مي‌كند. بنابراين هر چه پيرتر مي‌شويم، پوست نازك‌تر مي‌شود و چين و چروك بيشتري روي پوست خودنمايي مي‌كند. ژل پوست را به وضعيت روزهاي جواني برمي‌گرداند. ژل در نقاطي از پوست تزريق مي‌شود كه فرورفته است و بايد محكم‌تر و كشيده‌تر شود.

غلظت ژل‌ها با هم متفاوت است، هر چه ژل غليظ‌تر باشد، در عمق بيشتري از لايه درم (لايه مياني پوست) تزريق مي‌شود تا چين و چروك‌ها و فرورفتگي‌ها را پر كند.

 

 

بوتاكس و تقاوت آن با ژل

ممكن است تبليغات و مطالب زيادي در مورد بوتاكس خوانده باشيد و يا از دوستان و اطرافيان در مورد آن شنيده‌ايد اما باورهاي غلط زيادي در مورد آن وجود دارد. بوتاكس دارويي است كه سال‌هاست پزشكان براي درمان‌هاي زيبايي و پزشكي از آن استفاده مي‌كنند. استفاده از اين دارو در دوزهاي پايين مي‌تواند چين‌وچروك پوست را كاهش دهد. همچنين سازمان غذا و دارو(FDA) آن را به‌عنوان درماني براي مشكلات مختلف نظير اسپاسم پلك، تعريق زياد، برخي اختلالات مثانه و ميگرن تأييد كرده است.

 

بوتاكس يك نوروتوكسين است، سمي كه بروي سيستم عصبي تأثير مي‌گذارد و سيگنال‌هاي عصبي‌اي كه باعث تحريك انقباض عضلات مي‌شوند را مختل مي‌كند. به اين دليل مي‌تواند به‌طور موقت سبب فلج شدن عضلات شود.

 

چين‌وچروك به‌طورمعمول بر عضله منقبض زير پوست عمودند، به‌عنوان‌مثال عضله پيشاني يك عضله عمودي است اما خطوطي كه درنتيجه انقباض ايجاد مي‌شوند(مانند زماني كه ابروهاي خود را بالا مي‌بريد)، افقي هستند. به همين ترتيب دو عضله‌اي كه مسئول خطوط اخم هستند نيز به‌صورت افقي بين ابروها قرار مي‌گيرند اما هنگام انقباض، عمودي به نظر مي‌رسند.

 

بوتاكس چيست؟ 

بوتاكس دارويي است كه سال‌هاست پزشكان براي درمان‌هاي زيبايي و پزشكي از تزريق بوتاكس استفاده مي‌كنند.

 

تزريق چربي و همه در مورد آن

 

تزريق چربي يعني چي؟

يكي از رايج ترين اثرات افزايش سن با گذر زمان روي ظاهر افراد، از بين رفتن حجم بخش هاي خاصي از بدن است. اثرات اين اتفاق،در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولاً در قسمت هايي مانند صورت، سينه و باسن بيشتر مشاهده مي شود.

پيوند چربي و يا تزريق چربي به عمل زيبايي گفته مي شود، كه با برداشتن چربي از برخي از نقاط بدن و تزريق آن به قسمت هاي ديگر انجام مي گيرد و براي حفظ ظاهر طبيعي قسمت هاي آسيب ديده استفاده مي شود.

 

تزريق چربي چگونه انجام مي شود؟

اين عمل جراحي زيبايي بسته به ميزان تزريق مورد نياز، به دو صورت بي حسي موضعي و بي حسي عمومي انجام مي شود. معمولاً زماني كه تزريق تنها به بخش كوچكي از بدن اعمال مي شود، از بي حسي موضعي و آرامش بخش استفاده مي گردد.

يك عمل جراحي پيوند چربي استاندارد، معمولاً از 3 مرحله زير تشكيل مي شود :

 

حذف چربي

براي شروع اين جراحي، چربي اولين چيزي است كه به آن نياز داريد! براي برداشتن چربي مورد نياز معمولاً از ليپوساكشن استفاده مي شود، تا چربي اضافي از مناطقي مانند شكم، باسن و ران برداشته شوند.

 

توجه :معمولاً از چربي كه عمدتاً از فيبر تشكيل شده است، براي انجام اين جراحي استفاده نمي شود. (مانند سينه مرد!)

براي برداشتن چربي، از محلولي كه حاوي ليدوكائين و اپينفرين جهت كاهش درد، خونريزي و راحت شدن روند حذف چربي استفاده مي شود.

نكته مهم :  از روش هاي ليپوساكشن كه با ليزر انجام مي شوند، مانند SmartLipoنبايد استفاده شود، چرا كه اين اشعه و گرما موجب از بين رفتن سلول هاي چربي مي شوند.

 

جداسازي و پاك سازي سلول هاي چربي

به محض آنكه مقدار مورد نياز چربي از ناحيه مورد نظر جمع آوري شد، بايد سلول هاي آسيب ديده از سلول هاي سالم جدا شوند. بعد از آن با استفاده از سانتريفيوژ مايع طلايي رنگ از سلول هاي چربي خالص جدا شده تا چربي مورد نياز براي تزريق آماده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.