در رابطه با ماندگاری تزریق چربی صحبت های فراوانی وجود دارد و تبلیغات گسترده ای بر روی این قضیه انجام میگیرد که در عمل به دور از واقعیت است. در واقع میتوان گفت به طور میانگین ماندگاری تزریق چربی به میزان سالم بودن سلول های چربی و نگهدارنده FCP با استفاده از پلاسمای خون فرد برمیگردد. به همین خاطر ماندگاری چربی در روش که چربی به صورت دستی توسط پزشک ساکشن شده و از روش نشست برای جداسازی استفاده می‌گردد و با روش FCP  آماده سازی می‌گردد بیشترین ماندگاری را دارد و میتوان تا چندین سال از ماندگاری چربی مطمئن شد. البته این ماندگاری چربی به ویژگی های بیلوژیکی  و متابولیسم بدن بیمار نیز مرتبط خواهد بود.

تزریق ژل چیست؟

ژل ماده ژلاتینی مانندی است که با دلیل جبران تحلیل چربی، صاف کردن چین و چروک‌ها یا زاویه سازی و جوانسازی صورت زیر پوست تزریق می‌شود. تزریق ژل روشی سریع جهت جوانسازی پوست می باشد. از محبوب ترین ژل های تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. هزینه تزریق ژل مقرون به صرفه است و دوران بهبود طولانی مدت مانند عمل‌های جراحی را ندارد. بسیاری از ما پس از بالا رفتن سن از مرز سی سالگی خطوطی را روی چهره‌مان می‌بینیم که به دلیل افتادگی یا فعالیت عضلات است. هنگامی که کلاژن پوست کاهش می‌یابد و تجزیه می‌شود، این خطوط و چین و چروک روی صورت پدیدار می‌گردد.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید مهم‌ترین گلیکوزآمینوگلیکان (یک نوع قند طبیعی) در پوست است که باعث انعطاف‌پذیری و استحکام پوست می‌شود. همچنین هیالورونیک توانایی اتصال به آب را دارد و وقتی زیر پوست تزریق می‌شود باعث حجیم، نرم و هیدراته شدن پوست می‌شود.

به زبان ساده‌تر با افزایش سن، پوست شما بیشتر هیالورونیک اسید خود و در نتیجه حجم و قوام طبیعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه پوست شل شده و بر اثر جاذبه به طرف پایین کشیده می‌شود و همچنین چین و چروک می‌خورد.

با توجه به این خواص هیالورونیک اسید به عنوان یک پرکننده پوستی عالی مطرح می گردد. از آنجایی‌که هیالورونیک اسید در تمامی گونه‌های جانوری یکسان است، احتمال ایجاد آلرژی بسیار بعید است. از سال ۲۰۱۰ به اکثریت محصولات هیالورونیک اسید که مورد تایید FDA قرار گرفته‌اند لیدوکائین اضافه شده است که باعث کاهش درد هنگام تزریق می‌شود. فیلرهای هیالورونیک اسید به خاطر نتایج زیبایی برتر هنوز به عنوان بهترین فیلرهای پوستی برای برجسته‌سازی بافت نرم مطرح هستند.

کاربردهای زیبایی بوتاکس چیست؟

چین و چروک های پوستی به مرور زمان و افزایش سن تحت عوامل گوناگونی نظیر کاهش کلاژن سازی پوست، تغییرات سلولی، استرس، مدت زمان زیاد در معرض آفتاب قرار گرفتن، تاثیر رادیکال های آزاد و... در سطح پوست پدیدار می شود که استفاده از بوتاکس و جلوگیری از تحرک ماهیچه ها سبب رفع موقت آن و استفاده مجدد آن به مراتب سبب کاهش چروک ها  در طی زمان می گردد.

1. جلوگیری از پیشرفت و افزایش چین و چروک های پوستی با کاهش حالت کشسانی پوست

2. از بین بردن چروک های ناحیه گردن، چانه و اطراف لب

3. از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

4. رفع چین و چروک پیشانی

5. بهبود حالت چهره و رفع افتادگی ابرو و کشش ابرو به بالا

6. جلوگیری از نمایش بیش از حد لثه ها هنگام خندیدن

7. بالا بردن نوک بینی

8. از بین بردن خط اخم

کاربردهای درمانی بوتاکس چیست؟

خاصیت های درمانی تزریق بوتاکس :

1. رفع تعریق زیاد در نواحی کف دست، پا و زیر بغل

2. کوچک کردن عضله در نواحی ساق پا

3. کاهش حجم عضلات مسئول جویدن برای رفع دندان قروچه

4. رفع انقباض عضلات گردن (تورتیکولی)

5. درمان پلک زدن بیش از حد (بلفارواسپاسم)

6. درمان درد کمر

7. از بین بردن شل شدگی اسفنکتر تحتانی مری (آشالازی)

8. رفع اسپاسم عضلات پس از سکته

9. رفع اسپاسم عضلات در پی پارکینسون و فلج مغزی

10.             درمان سردردهای میگرنی

11.             درمان اختلالات ماهیچه ای چشم نظیر تنبلی و انحراف چشم

12.             از بین بردن اسکارهای برجسته و گوشت اضافه

13.             درمان شقاق مقعد

14.             درمان بزرگی پروستات و مثانه بیش فعال

15.             افتادگی سینه ها