به گزارش پارس نیوز، 

رئیس جمهور آمریکا در روز پایانی اجلاس سران ناتو در بروکسل در ادامه توهمات قبلی خود مدعی شد ایرانی‌ها اکنون نسبت به گذشته با احترام بیشتری با آمریکا رفتار می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری خود در پایان نشست ناتو در بروکسل به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ترامپ گفت: همه کشورها موافقت کرده‌اند که میزان تعهد و مشارکت خود را در بودجه نظامی ناتو به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

او افزود: رفتار اعضای ناتو با ایالات متحده بسیار غیرمنصفانه بوده است. من به دنبال رفتار منصفانه با آمریکا هستم. پدر و مادر من اروپایی هستند اما اروپایی‌ها در تجارت نیز رفتار خوبی با ما ندارند.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره خروج احتمالی آمریکا از ناتو گفت: فکر می کنم می توانم، اما نیازی به این کار نیست. نشست خوبی بود و مشکلی وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا درباره دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: پوتین دوست من نیست، دشمن من هم نیست. او یک رقیب و نماینده روسیه است. شاید در آینده ما دوست باشیم ولی الان هیچ چیزی در این رابطه نمی‌دانم. آنچه درباره شبه‌جزیره کریمه اتفاق افتاد رویکرد باراک اوباما بود  اگر من جای او بودم هرگز اجازه نمی‌دادم که این اتفاق بیفتد و کریمه به روسیه الحاق شود.

ترامپ در ادامه افزود: هیچ آزمایش موشکی و اتمی و هیچ انفجاری طی ۹ ماه گذشته در کره شمالی وجود نداشته است. ما موفق شدیم ۳ گروگان خود در کره شمالی را پس بگیریم و آنچه اهمیت دارد این است که امروز دیگر هیچ آزمایش موشکی و آزمایش هسته‌ای انجام نخواهد شد.

ترامپ درباره ایران نیز مدعی شد: من باور ندارم که تنش میان ما و ایران افزایش یافته است. ایرانی‌ها اکنون در مقایسه با گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کنند. ایران اکنون مشکلات زیادی دارد. آن‌ها نهایتا در نقطه مشخصی با من تماس خواهند گرفت و درخواست توافق خواهند کرد و ما نهایتا توافق خواهیم کرد.

او درباره اعتراض مردم انگلیس به سفرش به لندن گفت: ممکن است اعتراضاتی در انگلیس باشد، اما معتقدم مردم انگلیس، اسکاتلند، ایرلند من را خیلی دوست دارند و در مسئله برکسیت با من توافق دارند و به همین دلیل به برکسیت رای دادند.

ترامپ همچنین مدعی شد: پیشرفت‌های خوبی در افغانستان صورت گرفته است هر چند حضور ما در این کشور بسیار طولانی شده است.