به گزارش پارس نیوز، 

تیلرسون در سخنانی در «موسسه نظامی ویرجینیا» گفت: اگر رهبران ما به دنبال کتمان حقیقت باشند یا مردم پذیرای واقعیت های دیگری باشند که ریشه در حقایق ندارد، شهروندان آمریکایی در مسیر دور شدن از آزادی قرار می گیرند.

وی اسمی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیاورد. رویترز نوشت که اظهارات تیلرسون انتقادی آشکار از ترامپ بود. او روابط پرفراز و نشیبی با رئیس جمهوری داشت.

تیلرسون با هشدار درباره اینکه بحران صداقت و درستکاری دموکراسی آمریکا را تهدید می کند، افزود: وقتی که ما به عنوان مردمانی آزاد در پذیرش حقیقت تزلزل نشان می دهیم، حتی در جزئی ترین مسائل، در قبال آمریکا هم متزلزل می شویم.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: اگر ما آمریکایی ها در حوزه عمومی و خصوصی با بحران اصول اخلاقی و صداقت در جامعه و میان رهبران خود مقابله نکنیم، دموکراسی آمریکا وارد سال های ابهام می شود.

رئیس جمهوری آمریکا مکررا از مسائلی سخن گفته که ریشه در واقعیت ندارد. برای نمونه، وی مدعی شده بود جمعیتی که در ژانویه 2017 در مراسم تحلیف وی حضور داشت، بسیار بزرگ تر از جمعیتی بود که در مراسم مربوط به آغاز ریاست جمهوری سلفش باراک اوباما حاضر شده بود.

همچنین اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ به یک بازیگر فیلم های مستهجن 130 هزار دلار حق السکوت پرداخت کرده است. ترامپ مدعی شده بود که از این قضیه خبر نداشته است.

اما ترامپ در نهایت روز چهارشنبه اعتراف کرد که بیش از یکصد هزار دلار را برای هدفی که آن را فاش نکرد، به کوهن بازگردانده است.