جنبش "جهاد اسلامی" در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان و حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، پادشاه بحرین در بیانیه‌ای تمامی اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و همچنین به برخی از کشورهای عربی نسبت به پایان دادن به تحریم‌های اشغالگری هشدار داد.

این جنبش در بیانیه مذکور همچنین اعلام کرد: اظهارات شماری از مسؤولان عربی که به دنبال "دوستی" با رژیم صهیونیستی و اعلام حسن نیت‌شان بوده‌اند را پیگیری کردیم.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرده بود: توجیهی برای استمرار درگیری عربی و اسرائیلی نمی‌بینیم.

دولت رژیم صهیونیستی به دنبال ناآرامی در منطقه و اختلافات در جهان عرب است.

این جنبش افزود: ما این سوال را می‌پرسیم که آیا کسانی که با رژیم صهیونیستی فریاد صلح سر داده و به دنبال ارتباط برقرار کردن با آن هستند بهتر نیست دوستی و انسانیت‌تان را برای خاموش کردن جنگ‌هایی نشان دهند که اسرائیل در جنوب و شمال شعله‌ور کرده‌و کشورها را نابود کرده‌اند؟

جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد: اگر از حمایت ملت ما و دفاع از حق و حقوقشان ناتوان هستید، دست دشمنانی که به خون ملت ما و اشغال اراضی‌مان آلوده شده را از طریق سیاست‌های عادی سازی نشویید.

این جنبش اعلام کرد: ما کنار ملت و تمامی نیروهای‌مان باقی خواهیم ماند تا پرچم دفاع از سرزمین فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را به رغم تمامی شرایط سخت منطقه و تنش‌ها و تسلط نیروهای ظالم بر امت، ملت و مسائل‌مان بالا ببریم.