دفتر پادشاهی اردن در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالله دوم شاه اردن و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره تلاش ها برای تحرک بخشیدن به روند سازش و تحولات منطقه ای گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: بحران سوریه در دیدار عبدالله دوم و ترامپ بررسی و بر لزوم افزایش تلاش های انجام شده برای ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران از مسیر مذاکرات ژنو تاکید شد؛ راه حلی که مورد قبول همه طرف ها در سوریه باشد و وحدت سرزمینی و صلح و سلامت مردم این کشور را حفظ کند. در همین راستا، همچنین بر اهمیت توافقنامه آتش بس در جنوب غرب سوریه تاکید شد که اخیرا اردن و آمریکا و روسیه به آن دست یافتند و دوطرف گفتند که این الگو را می توان در مناطق دیگری در سوریه اجرا کرد.

در این مذاکرات همچنین بر ضرورت افزایش تلاش ها برای تحرک بخشیدن به روند سازش از طریق از سرگیری مذاکرات جدی و موثر بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل تاکید شد و عبدالله دوم بر اهمیت نقش آمریکا در تشویق مقامات صهیونیست برای همکاری جدی با این تلاش ها تاکید کرد.

شاه اردن گفت: دست نیافتن به راه حلی عادلانه و دائم برای مسئله فلسطین با اسناد به راهکار دو دولت باعث از بین رفتن امنیت و ثبات منطقه و جهان می شود و خشونت و افراط گرایی در خاورمیانه را تقویت می کند.