این ملاقات با پادشاه اردن صورت گرفته بود و در آن پیشنهاد ساخت نیروگاههای انرژی هسته ای در خاورمیانه مطرح شده و این طرح شامل سعودی ها و روس ها نیز بوده است. فلین که آن زمان به عنوان گزینه مشاور امنیت ملی مطرح بود، برای تبلیغ درباره این پیشنهاد پول دریافت کرده بود.

در روزهای پیش از مراسم تحلیف ترامپ، مایکل فلین در پی جوش دادن یک معامله چند میلیارد دلاری برای ساخت رآکتورهای هسته ای در اردن و دیگر کشورهای خاورمیانه بود. فلین و دو مشاور ارشد دیگر ترامپ با پادشاه اردن مخفیانه دیدار کردند.

این دیدار که جزئیات آن فاش نشده است، تازه ترین تماس مخفیانه بین مشاوران ترامپ و دولت های خارجی محسوب می شود که مایه نگرانی است چرا که فلین و کوشنر در موقع ورود به مناصب دولتی به فکر منافع تجاری شخصی خود بودند. همچنین مسئله پروژه هسته ای نیز نگرانی های مضاعف امنیتی در خصوص اشاعه فناوری هسته ای در منطقه پرآشوب خاورمیانه در پی داشته است.

در صبح روز پنجم ژانویه، فلین،‌ کوشنر و بانن با ملک عبدالله دوم در هتلی در منهتن دیدار کردند. وال استریت ژورنال گزارش داده است، در حالی که اسناد فلین در کاخ سفید نشان می دهد او تلاش برای این معامله را در دسامبر 2016 متوقف کرد، اما در واقع او بعد از ورود به کاخ سفید نیز آن را ادامه داده است. وکیل فلین در این باره توضیح نداد.

این طرح که فلین بابت آن به عنوان مشاور پول دریافت کرده است، از این قرار بوده است که شرکت های آمریکایی رآکتور بسازند و شرکت دولتی روسوبرون روسیه( یک صادر کننده اسلحه که هم اکنون تحت تحریم آمریکاست) نیز امنیت آن را فراهم کند.

با تکمیل شدن طرح، حضور روسیه کمتر شد و معلوم نیست که آیا روسیه یا نمایندگان شرکت هایش در ملاقات با پادشاه اردن شرکت داشتند یا نه. این هفته، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کردند اسناد مربوط به این طرح هسته ای را به رابرت مولر مشاور ویژه تحویل می دهند. ممکن است مایکل فلین به نقض قانون از طریق فاش نکردن سفرها و دیدارهای خارجی اش متهم شود.کوشنر داماد ترامپ نیز مجبور شده است اوراق و اسناد خود را اصلاح کند و اطلاعات صدها مورد از این نوع تماسها را در آنها بگنجاند.

5252