جیمز متیس،وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در امان پایتخت اردن اعلام کرد تحقیق و بررسی گسترده تری درباره  علت حادثه برخورد رزم‌ناو یو اس اس جان مک‌کین با یک فروند نفتکش در شرق سنگاپور انجام خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، در دومین حادثه ای که در فاصله کوتاهی برای ناوهای جنگی ارتش آمریکا اتفاق افتاد، 10 تفنگدار نیروی دریایی ناپدید شدند. 

متیس گفت: « با ملوانان رزم ناو یو اس اس جان مک‌کین ابراز همدردی می‌کنم. بررسی‌ها درباره  علت وقوع این حادثه در جریان است و بزودی مشخص خواهد شد چه اتفاقی افتاده است. همچنین پشتیبانی کامل خود را از تلاش‌های دریادار ریچارد اسپنسر، فرمانده عملیات دریایی اعلام می‌کنم. او تحقیقات گسترده‌تری را در زمینه عامل یا عوامل بروز این حادثه آغاز کرده است.»  

وی افزود: « فرمانده  عملیات دریایی همه  رویدادهای مرتبط را که در دریا اتفاق افتاده است و همه عوامل دخیل را  بررسی خواهد کرد.»

ریچارد اسپنسر، فرمانده نیروی دریایی گفت علت حادثه را کامل بررسی خواهد کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: « کم کم جزئیات بیشتری در زمینه  علت حادثه مشخص خواهد شد. اما اکنون می توانم با افتخار اعلام کنم تلاش قهرمانانه سرنشینان یو اس اس جان مک‌کین در رسیدگی به زخمی‌ها و جلوگیری از آسیب بیشتر به رزم ناو و هدایت آن به سوی لنگرگاه قابل تقدیر است.»