روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدیدی برایقانون اساسی آمریکا و موسسات دموکرات این کشور است.  

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت کم ارزش شمردن حقیقت و مقاومت در برابر نصیحت از صفات برجسته ترامپ است. دونالد ترامپ همواره با دشمنان خیالی خود می جنگد و هنگامی که با شکست روبرو می شود دیگران را مجازات می کند.

لس آنجلس تایمز نوشت باید در چنین شرایطی همگان بایستند و از اصول و ارزش های آمریکا دفاع کنند و مقامات آمریکا به ویژه حزب منسوب به دونالد ترامپ باید از جسارت سیاسی خود برای به چالش کشیدن وی به صورت آشکارا استفاده کنند.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد در اعتراض به واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل، شماری از اعضای شورای تولید آمریکا استعفا دادند و 5 نفر از اعضای ستاد مشترک ارتش بیانیه توبیخی برای ترامپ نوشتند. همچنین شماری از نمایندگان جمهوری خواه و محافظه کار در اعتراض به ترامپ سکوت خود را شکستند که از آنها می توان به جان مک کین، لیندسی گراهام و جف فلک اشاره کرد.

علاوه بر اینها شماری از نویسندگان و متفکران محافظه کار از ترامپ انتقادات تندی کردند.

گفتنی است واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل سبب شد شماری از نژادپرستان شادی کنند و چنانچه ترامپ عذرخواهی نکند، این منجر به ایجاد شکاف در بافت ملی آمریکا می شود.