در حالی که سخنگوی کاخ سفید گفته «رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌ها در قبال افغانستان است»، ترامپ توئیت کرده که تصمیماتی گرفته است.

نشست دونالد ترامپ با مشاوران و مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت در باره راهبرد آمریکا در افغانستان شب گذشته در کمپ دیوید برگزار شد.

نشستی که رسانه‌های مختلف غربی از «پایان بی نتیجه» آن خبر دادند.

 گفته می‌شد که قرار بوده در این نشست. فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان، سپردن جنگ به شرکت‎های خصوصی از گزینه‎های پیشنهادی تیم امنیت ملی دونالد ترمپ بودند.

قرار بود شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پس از این نشست راهبرد تازه این کشور در افغانستان را نهایی کند.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره نشست کمپ دیوید هم حاکی از آن بوده که ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود درباره افغانستان را نگرفته است.

«سارا سندرز» گفت: «رئیس‌جمهور در حال مطالعه و بررسی گزینه‌ها است و در زمان مناسب برای مردم آمریکا، متحدان، شرکا و جهان، بیانیه‌ای صادر خواهد کرد».

خود ترامپ اما امروز شنبه در توئیتر نوشت: «روز مهمی را در کمپ دیوید با ژنرال‌ها و رهبران نظامی بسیار با استعدادمان سپری کردم. تصمیمات زیاید گرفته شد از قبیل(تصمیمات درباره) افغانستان».

این اظهارنظر توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا در حالی ایراد شده که پیشتر رویترز در گزارشی به راهبرد احتمالی جدید آمریکا در قبال افغانستان پرداخته بود.

این رسانه گزارش داده بود: «مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد امنیت ملی، در این نشست حامی افزایش نسبی نظامیان(آمریکایی در افغانستان) بودند و آنها در نشست اواسط ماه جولای از افزودن سه تا 5 هزار نظامی تازه آمریکایی و عضو ائتلاف(در افغانستان) حمایت کردند.

به گزارش رویترز، از جمله دیگر گزینه‌ها حفظ وضعیت کنونی که همان حفظ حدود 8400 نظامی آمریکایی در افغانستان، تمرکز روی افزایش عملیاتهای پهپادی و جمع آوری اطلاعاتی است.