به نقل از ایندیپندنت، ترزا می نخست وزیر انگلیس از محکوم کردن سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با نئو نازی ها سر باز زد.

تراز می در واکنش به اظهارات ترامپ که در خشونت های اخیر در شارلوتسویل هر دو طرف درگیری ها یعنی هم نئو نازی ها و راست گرایان افراطی و هم تظاهرکنندگان ضد فاشیستی را محکوم کرده بود، گفت: من میان آنهایی که دیدگاه های فاشیستی را رواج می دهند و آنهایی که با این دیدگاه ها مخالفت می کنند، هیچگونه برابری نمی بینم. من فکر می کنم برای همه کسانی که مسئولیت هایی بر عهده دارند، مهم است که دیدگاه های راست افراطی را محکوم کنند. من فکر می کنم که تمام کسانی که مسولیتی در دولت ها دارند باید تا آنجا که می توانند دیدگاه های راست افراطی را محکوم کنند.

این اظهارات می در حالی مطرح شد که پیش از وی، سه تن از افراد ارشد حزب حاکم محافظه کار، اظهارات رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داده بودند.

روث دیویدسون، رهبر محافطه کاران اسکاتلند در توئیترش گفت: رئیس جمهور آمریکا در برابر تمامی جهان از نازیسم، فاشیسم و نژاد پرستی دفاع کرده است. این شرم آور است.

سام گیماه وزیر زندان ها نیز در توئیتر خود نوشت: کلمات مهم است. سکوت نیز مهم است. ما همگی بدون شک و درنگ باید نفرت را محکوم کنیم تا جامعه آزاد تحمل پذیر را که بسیاری برای تحقق آن جنگیدند و جانشان را نثار آن کرده اند، حفظ کنیم. 

این انتقادات باعث شد تا نخست وزیر نیز تحت فشار قرار گیرد و مجبور شود تا از سخنان ترامپ در ارتباط با اتفاقات خشونت آمیز ویرجینیا که باعث کشته شدن یک تن و زخمی شدن عده ای دیگر شد، انتقاد کند.

همچنین از سوی دیگر فشار ها بر ترزا می تا حدی پیش رفته است که بسیاری از او خواسته اند تا سفر رسمی ترامپ به لندن را به صورت رسمی لغو کند. بیم آن می رود که این سفر با تظاهرات بسیار گسترده و خشونت های خیابانی روبرو شود.