«جان مک کین»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا دربارهخشونت‌های شارلوتسویل اعلام کرد ترامپ باید تفاوت بین تعصب و آن‌هایی که با تنفر مبارزه می‌کنند را بیان کند.

مک کین در یک پیام توئیتری نوشت: هیچ تعادل و همبستگی اخلاقی بین نژادپرستان و فعالان ضدنژادپرستی که در برابر نفرت و تعصب می‌ایستند، وجود ندارد. رئیس جمهور آمریکا باید این چنین بگوید.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در واکنش به حوادث شارلوتسویل اعلام کرد هر دو طرف در خشونت‌های اخیر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا مقصر بوده‌اند و هر دو طرف را باید بخاطر خشونت‌های شارلوتسویل سرزنش کرد.

ترامپ گفت: یک گروه بد در یک طرف هستند و گروه دیگر هم بسیار خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند. هیچکس نمی‌خواهد این را بگوید؛ اما من می‌گویم. همه این افراد نئوفاشیسم نیستند، باور کنید. همه این افراد نژادپرست نیستند. یک گروه با گروه دیگر درگیر شده است. می‌توانید هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما این همان اتفاقی است که افتاده است.

روز شنبه درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست‌افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری‌ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و  ۱۹ نفر مجروح شدند.

ترامپ به دلیل اینکه این حوادث را پس از دو روز محکوم کرد، مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفت. با این حال، او اعلام کرد: اظهارات پیشین من در خصوص این حوادث بخاطر اطلاعاتی بوده که من تا آن زمان داشتم.


انتهای پیام/