«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنان امروز(سه شنبه) خود تاکید کرد: ما حتی یک وجب از خاک خود را در دست داعش رها نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکرات با هیئت اعزامی از کردستان عراق گفت: گفتگوها با هیات کردی بر اساس منافع صورت گرفت.

هیات اقلیم کردستان عراق در سفرش به بغداد با نخست‌وزیر این کشور دیدار و درخصوص برگزاری رفراندوم استقلال این منطقه گفت‌وگو کرده است.

این هیات پیشتر نیز با فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز دیدار کرده بود و قرار است با رئیس پارلمان، رهبران جریان‌های سیاسی، مراجع تقلید و شخصیت‌های سرشناس عراقی هم دیدار کند.

محورهای این دیدارها موضوع همه پرسی که قرار است در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار شود.

این هیات روز گذشته برای بررسی موضوع همه پرسی با مسئولان دولت مرکزی وارد بغداد شده و اعضای آن صبح امروز با داگلاس سلیمان سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرده بودند.

العبادی هم چنین تاکید کرد: عراق نقش منطقه ای فعالی را در روند مبارزه با تروریسم ایفا می کند و در روند تضعیف تشکیلات تروریستی داعش در سوریه سهیم است.
وی در ادامه افزود: تروریست ها دست به عملیات در خارج از عراق میزنند تا بعد از شکستشان در موصل نشان دهند که همچنان وجود دارند.

العبادی در ادامه دلیل به تاخیر افتادن عملیات آزاد سازی مناطق تحت سیطره داعش را ضرورت کامل شدن آمادگی های نیروهای امنیتی و تشکیلات مبارزین عراق دانست.
وی هم چنین نسبت به مطرح شدن بحث همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق بعد از همکاری بغداد و اربیل و موفقیت آنها در مبارزه علیه داعش ابراز تاسف کرد.