وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه هشدار داده که واشنگتن و پیونگ یانگ با ادبیات و لفاظی تندی که علیه هم دارند،‌ در حال نزدیک شدن به درگیری هستند اما توجه کمی به عواقب احتمالی چنین درگیری دارند.

طبق گزارش راشا تودی، «ماریا زاخارُوا» گفت: «ما قبلا هم گفتیم شرایط به گونه‌ای است که روی لبه پرتگاه قرار دارد اما علی رغم این موضوع، ما هر روز ادبیات پیونگ یانگ و بیانیه‌های واشنگتن را می‌شنویم و می‌بینیم. پارادوکس این است که این دو(ادبیات پیونگ یانگ و واشنگتن) یکسان و شبیه به هم هستند. اینطور به نظر می‌رسد که همه بیانیه‌های پیونگ یانگ در حال ترجمه شدن به انگلیسی و تکرار آن توسط مقامات آمریکایی است».

به گفته این مقام روس،‌ اینطور به نظر می‌رسد که آمریکا فراموش کرده که چطور با دیپلماسی بحران‌ها را حل کرد و جان بسیاری از غیرنظامیان را نجات داد.

زاخارُوا تصریح کرد: «اگر این سناریو(جنگ) به کار برده شود، در سطح جهانی همه اصول قوانین بین‌المللی فرو خواهد پاشید که این موضوع، در گذشته عمیقا و شدیدا واشنگتن را نگران کرده است. ما داریم درباره حقایقی مبنی بر احتمال نابودی ده‌ها یا صدها هزار غیرنظامی صحبت می‌کنیم».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه به آمریکا و کره شمالی درباره عواقب منطقه‌ای و جهانی جنگ در شبه جزیره هشدار داده و از آنها خواسته درس‌های جنگ سرد را فراموش نکنند.

این مقام روس گفت:‌ «اگر افراد تهدید سلاحهای اتمی را در سال 2017 درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند، باید بدانند که این یک تهدیدی برای کل جهان است».

وی افزود: «روسیه و چین برنامه‌ای برای غلبه کردن بر این بحران راه‌انداخته‌اند. هر دو طرف اقداماتشان را متوقف و فریز کنند. آمریکایی‌ها و کره جنوبی مانورهای نظامی‌شان را متوقف کنند؛‌ مانورهایی که تحریک‌آمیز هستند و کره شمالی آزمایش‌ها(موشکی و اتمی) را که مشغول به انجام آن هستند را متوقف کنند؛‌آزمایش‌هایی که سازمان ملل آنها را محکوم کرده است».