مقامات رژیم صهیونیستی از شکست داعش و عقب نشینی آنها از مناطق اشغالی ابراز نگرانی کردند.
رسانه های انگلیس به نقل از رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل موساد اعلام کردند با عقب نشینی داعش و شکست آنها ، موضع ایران و حامیانش در منطقه تقویت شده است.
این رسانه ها به نقل از یوسی کوهن افزودند: با شکست داعش در جبهه های عراق و سوریه و عقب نشینی آنها از مواضعشان فضای خالی ایجاد شده است که ایران آن را پر کرده است.
وی ادعا کرد: ایران در پی تصرف مناطقی در یمن و لبنان و تقویت جایگاهش در منطقه است.
رسانه های انگلیس به نقل از رئیس موساد اعلام کردند کوهن در نشست دیروز هیئت وزیران رژیم صهیونیستی ضمن بیان این مطالب افزود: ایران با حضور در عراق و سوریه شرایطی را به وجود آورده است که می تواند به عنوان پلی برای ارتباط زمینی با لبنان و تا مرز اسرائیل از آن برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.
روزنامه تایمز اسرائیل در ادامه نوشت: داعش حدود سه سال پیش علاوه بر در اختیار داشتن حدود 10 هزار کیلومتر مربع از اراضی افغانستان، لیبی و نیجریه و مصر حدود یکصد هزار کیلومتر مربع از زمینهای شرق سوریه و غرب عراق را نیز در اختیار داشت و اکنون با شکست های پی در پی، بیش از نیمی از این مناطق را از دست داده است. بنا بر اعلام این رسانه ها نتانیاهو نیز در پی این اظهارات از تقویت جایگاه ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد.