«تام مک اینرنی» ژنرال بازنشسته و دستیار سابق ستاد نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد در صورتی که کره شمالی به فکر حمله هسته ای به ایالات متحده بیفتد، ارتش کشورش قادر است تنها در 15 دقیقه کره شمالی را با خاک یکسان کند.

ژنرال مک اینرنی در ادامه سخنانش خواستار تشکیل هیئتی بین المللی مانند ناتو به منظور برخورد با این خطرات شد. وی گفت این هیئت می تواند متشکل از کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، نیوزلند، فیلیپین و تایلند باشد.

وی در ادامه مدعی شد: این هیئت می تواند هرگونه توسعه طلبی احتمالی چین را در منطقه آسیا متوقف کند و تنها وظیفه آن بازدارندگی در برابر کره شمالی نخواهد بود.

وی همچنین مدعی شد: آمریکا در صورتی که پیونگ یانگ هرگونه خطراتی را ایجاد کند، می تواند از تمامی قدرت انتقامی هسته ای خود استفاده کند.

گفتنی است طبق گزارشهای مطبوعاتی، کره شمالی قادر است بمب هایی با حجم کوچک تولید کند که می تواند روی موشک های بالستیک قاره پیما سوار شده و تهدیدی را برای آمریکا بوجود آورند. کره شمالی اعلام کرده است به شکلی جدی طرح حمله موشکی به تأسیسات هسته ای آمریکا در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام را پیگیری می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کارشناسان فرماندهی استراتژیک ارتش خلق کره با جدیت طرحی را برای بمباران مناطق اطراف جزیره گوام با موشک های بالستیک میان برد و دوربرد از نوع هواسونگ -12 پیگری می کند.