سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: ترامپ خلاف وعده های انتخاباتی خود رفتار می کند و سیاست خارجی دولت وی به مراتب سخت تر از دوره باراک اوباما شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه روسی «حیات بین المللی» که روز دوشنبه انتشار یافت، افزود: از سیاست خارجی دولت آمریکا ناامید شده ام، زیرا در بسیاری موارد تداوم بدترین میراث دولت اوباما است. حتی در برخی راستاها و موارد لحن و سیاست مقام های آمریکایی شبیه دولت قبلی این کشور است که سبب بروز مشکلات در روابط واشنگتن با برخی کشورها شده بود. 
ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه منفی تر شده و اجرای ایده ها و ابتکاراتی که ترامپ با آن به قدرت رسید، متوقف یا راکد شده است.
وی همچنین گفت: برنامه های سیاست خارجی واشنگتن برای بخش قابل توجهی از مردم آمریکا جالب است، اما از نقطه نظر امور معین، آنگونه که کاخ سفید و قوه مجریه این کشور می خواهند، پیشرفت و موفقیت حاصل نمی شود. 
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: دولت ترامپ در بسیاری موارد دستور کار خود را به دیگر کشورها تحمیل می کند که بدیهی است چنین رفتاری پذیرفتنی نیست. 
ریابکوف در ادامه نیز با تیره خواندن روابط مسکو و واشنگتن، اظهار کرد: حزب دمکرات آمریکا با تلاش های خود برای تضعیف ترامپ جمهوریخواه، وضعیتی به وجود آورده که امکان احیای روابط با روسیه برای سال های طولانی از بین رفته است.
مقام روس تاکید کرد: واقعیتی که برای من اهمیت زیادی دارد، این است که حزب دمکرات آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، جن ضدروسی را از بطری آزاد کرد. 
وی گفت: تلاش ها برای یافتن دشمن خارجی در آمریکا تاثیرات زیادی داشت. امروز شاهد تصویب قانون جدید و اتهام های جنون آمیز غیرقابل توجیه علیه روسیه هستیم و مسکو را به ارتکاب همه گناهان مرگبار متهم می کنند.
ریابکوف خاطرنشان کرد: دمکرات های آمریکا بگونه بی سابقه ای از روابط با روسیه به عنوان ابزار رسیدن به هدف خود و درهم شکستن ترامپ استفاده می کنند و مناسبات دو کشور ر ابرای سال های طولانی تیره کردند. هیلاری کلینتون که نامزد این جریان سیاسی بود به احتمال زیاد با نگاه گسترده تری به این وضعیت می نگرد.
مقام روس در پایان گفت: در شرایط کنونی هر کس که رئیس جمهوری آمریکا می شد (ترامپ یا کلینتون)، با تصویب قانون جدید تحریم ها، دستان خود را از نقطه نظر اجرای سیاست منطقی در قبال روسیه بسیار بسته می دید. این مساله بزرگ برای روابط دو کشور را به عنوان وضعیت جدید باید پذیرفت.