روزنامه «رودونگ سینمون» که بلندگوی رسمی کره شمالی به شمار می رود نوشت: «آنچه مجمع ملی کره جنوبی تاکنون انجام داده تنها باعث تشدید خصومت بین دو کره شده و نتوانسته است به تقویت وحدت، آشتی و اتحاد بین سئول و پیونگ یانگ کمک کند.»

این روزنامه تاکید کرد مجمع ملی کره جنوبی بهای اقدام خود را در به چالش کشیدن تلاش ما در دفاع از خودمان ، به شدیدترین وجه ممکن خواهد پرداخت.

پارلمان کره جنوبی اوایل این هفته با تصویب قطعنامه‌ای، آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را که چهارم ژوئیه انجام شد، محکوم کرد. کره شمالی اعلام کرد این آزمایش موشکی با موفقیت انجام شد. در این قطعنامه نمادین پارلمان کره جنوبی پایان یافتن اقدامات تهدیدآمیز کره شمالی درخواست و تاکید شده است چنین اقداماتی باعث نابودی کره شمالی خواهد شد.

روزنامه رودونگ سینمون همچنین نوشت فناوری موشکی بالستیک قاره پیمای کره شمالی باعث تقویت توان هسته ای این کشور خواهد شد.

این روزنامه نوشت: «اگر آمریکا به سیاست خصمانه خود درقبال کره شمالی ادامه دهد ، پیونگ یانگ نیز برنامه تسلیحات کشتار جمعی خود را متوقف نخواهد کرد. ارتش و مردم کره شمالی در عزم خود در دفاع از کشور مصمم هستند و تا زمانی که آمریکا سیاست خصمانه خود را درقبال کره شمالی ادامه دهد ، مسیر تقویت توان هسته ای این کشور نیز ادامه خواهد یافت.»