«آلکسی پوشکوف»، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه امروز چهارشنبه ضمن رد گزارش هایی مبنی بر دیدار پنهانی روسای جمهور روسیه و آمریکا پس از ضیافت شام اجلاس گروه 20 در هامبورگ، این اخبار را «بیمارگونه» توصیف کرد.

او با اشاره به واکنش ترامپ درباره این گزارش که داستان‌پردازی دروغین درباره ملاقات سری با پوتین را بیمارگونه نامیده بود، گفت: برخی گزارش ها در چندین رسانه آمریکا حاکی از گفتگوی پنهانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است. آنها «بیمار» هستند.

کاخ سفید به سرعت برای پایان دادن به شایعات درباره دیدار محرمانه ترامپ و پوتین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای جمهور آمریکا و روسیه در ضیافت شام 7 ژوئیه در هامبورگ دقایقی را با یکدیگر گفتگوی دوستانه داشتند. این یک ملاقات از پیش تعیین شده نبود؛ بلکه فقط یک محاوره مختصر میان دو مقام عالی رتبه بود. این دیدار دقیقا در شبی اتفاق افتاد که ترامپ و پوتین ساعاتی قبل یک دیدار رسمی با یکدیگر برگزار کرده بودند.

در همین حال، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جلسه دوم رئیس جمهور ترامپ و ولادیمیر پوتین فقط یک گفتگوی کوتاه در پایان ضیافت شام اجلاس گروه 20 در هامبورگ بود. وی پنهان کردن این گفتگوی کوتاه از سوی کاخ سفید را اقدامی نادرست، مخرب و پوچ عنوان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: «داستان‌پردازی دروغین درباره ملاقات سری با پوتین بیمارگونه است. صدراعظم آلمان تمام سران گروه بیست را به همراه همسرانشان دعوت کرده بود و رسانه‌ها از این موضوع مطلع بودند! سطح دروغ‌پردازی خبرگزاری‌ها بیشتر و بیشتر شده. حتی شامی که برای 20 نفر از سران برتر جهان ترتیب داده شده بود به شکلی بدبینانه پوشش داده می‌شود».

تاکنون هیچ رسانه ای محتوای گفتگوی مختصر ترامپ و پوتین پس از ضیافت شام اجلاس گروه 20 را منتشر نکرده است.