علمای بحرین در رد «ادعای وزارت کشور» مبنی بر اینکه «شهادت نبیل السمیع بر اثر انفجار بمب بوده است» بیانیه ای صادر کردند و در آن رژیم بحرین را مسوول تمامی این تروریسم رسمی و عواقب آن دانستند و خواستار دخالت بین المللی شدند. متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
(وَلَا تَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِن لَّا تَشْعُرُونَ وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ). البقرة - ١٥٤، ١٥٥، ١٥٦

خانواده سمیع صبر بورزید که دنیا محل ابتلای برگزیدگان است، در راه خداوند شهدایی تقدیم کردید، چه ارزشمند و عظیم است آنچه در راه الهی برای احقاق حق و رد ظلم عطا و فدا نمودید.

شهادت شهید نبیل عبدالله السمیع را به مردم صبور و خانواده مکرمه وی تسلیت عرض نموده و از خداوند برای وی مغفرت و رحمت، برای خانواده، بستگان و اطفالش صبر می طلبیم.

شهید السمیع از معارضان ظلم نظام بوده و تا لحظه شهادت در دایره تهدیدهای دستگاه اطلاعاتی بدنام بحرین قرار داشت.

خانواده السمیع از خانواده هایی ست که به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، تا حدی که حتی فرزند خردسال یازده ساله شهید نیز مورد هدف قرار گرفته است. (بارها احضار و بازداشت شده است).

ما نظام را مسوول تمامی این تروریسم رسمی و عواقب آن میدانیم و خواستار دخالت بین المللی برای جلوگیری و مهار این خونریزی، قتل غیر قانونی، تروریسم، تبعیض طائفی و خشونت رسمی هستیم که اینها نتیجه ای جز خشونت و تخریب وطن نخواهد داشت.

سلب امنیت مدنی و مذهبی توسط نظام و ارزان بودن خون مردم برای این نظام ، تبدیل به تهدید و انفجار آتشفشانی ویرانگر گردیده که هیچ فردی که به وطنش علاقه مند است آن را آرزو نمیکند .