به گزارش رادیو بین المللی فرانسه(RFI)، وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد، درباره موضوعات مربوط به امنیت و سیاست صنعتی اروپا، فرانسه خواهان رعایت هماهنگی‌های لازم از سوی آمریکا در چهارچوب موازین توافق شده در کشورهای 'گروه ٧' است.


وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که پاریس از چندین سال پیش درباره بروز مشکلاتی که برخی از قوانین آمریکا به سبب داشتن ماهیت برون مرزی ایجاد می کنند، به آمریکا هشدار داده است.
از سویی دیگر، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز تحریم های جدید سنای آمریکا علیه روسیه را مورد انتقاد قرار داد.
آلمان معتقد است در صورتیکه این مجازات‌ها به تصویب نهائی برسد و به اجرا گذاشته شود، شرکت‌های اروپائیِ فعال در طرحِ 'نورث استریم' زیان خواهند دید.
طرح 'نورث استریم' گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک با شاه لوله به آلمان منتقل می کند.
طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، منافع برخی ازشرکت های اروپایی را که در طرح‌های انرژی با روسیه مشارکت دارند تهدید می کند؛ از جمله این طرح ها طرح خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به طرح 'نورث استریم 2' است؛ این طرح با ایجاد کنسرسیومی از شرکت های اروپایی و شرکت گاز پروم روسیه با سرمایه‌گذاری بیش از 9 میلیارد یورو اجرایی شده است؛ این طرح در سال 20١9 میلادی به پایان می رسد و قرار است گاز روسیه را توسط خط لوله زیردریایی (بالتیک) به آلمان برساند.
محلس سنای آمریکا دیروز پنجشنبه ١5 ژوئن، با رای زیادی طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کرد. این طرح برای مبدل شدن به قانون، باید دو مرحله دیگر را نیز طی کند: نخست به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا برسد، سپس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را وتو نکند.
در طرح جدید تحریم های روسیه که به تصویب سنای آمریکا رسید، پیش‌بینی شده است که تمامی شرکت‌هایی که در طرح های گاز و نفت روسیه بیش از مبلغ ١ میلیون دلار سرمایه گذاری کنند، مورد تحریم در بازار داخلی آمریکا قرار خواهند گرفت.
در طرح ' نورث استریم 2'، 5 شرکت اروپایی مجموعاً 50 درصد سرمایه گذاری طرح را که در حدود 5'4 میلیارد یورو برآورد می شود، تقبل کرده‌اند.