یک رسانه آمریکایی در گزارشی به تدراکات گسترده عربستان سعودی برای تحت تأثیر قرار دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی وی پرداخته است.

 

طبق گزارش آسوشیتدپرس، عربستان سعودی قصد دارد از این سفر به عنوان فرصتی برای مستحکم کردن جایگاهش به عنوان یک بازیگر اصلی در عرصه بین‌الملل و به حاشیه راندن ایران بهره‌برداری کند.

 

مطابق این گزارش، عربستان برنامه مسحور‌کننده‌ای برای سفر دو روزه ترامپ به ریاض تدارک دیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دعوت از شخصیت‌ها و مقام‌های متنوع اشاره کرد، از رئیس‌جمهور سودان گرفته تا برت بایر، مجری فاکس‌نیوز.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده اینکه ترامپ عربستان سعودی را به عنوان اولین مقصدش برای سفر خارجی انتخاب کرده به این دلیل است که می‌خواه این پیام را برساند که رویکردی متفاوت نسبت به اوباما در قبال ریاض دارد.

 

عربستان سعودی خواستار آن است که عربستان منافعش را همسو با منافع عربستان سعودی تعریف کند و به همین دلیل در حال لحظه‌شماری برای آغاز شدن دیدارهای ترامپ از روز شنبه است. در گوشه‌ای از وب‌سایت طراحی شده برای این سفر، ساعت لحظه‌شماری با شمارش معکوس دیده می‌شود و بالای آن نوشته شده است: «با هم پیروز می‌شویم. »

 

  عربستان سعودی از دیدگاه‌های تند ترامپ در قبال ایران که به اعتقاد این کشور با دوران اوباما متفاوت است، استقبال کرده است. ریاض، نفوذ ایران رد منطقه را به عنوان تهدید قلمداد می‌کند.